صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۱۷۷۲۴
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳

رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی برای ایجاد ایستگاه مطالعه دیجیتال آستان قدس رضوی با محوریت اهل بیت(ع) در 300 مسجد ترکیه اعلام آمادگی کرد.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان نیوز، سیدسجاد کاراکوش، رئیس اتحادیه حرکت زینبیه ترکیه با جمعی از اعضای این اتحادیه و با برنامه‌ریزی نمایندگی جامعه‌المصطفی العالمیه این کشور که به منظور بازدید علمی به ایران سفر کردند، از سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی بازدید و با حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی؛ رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی دیدار کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجلال حسینی، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در این دیدار، کتابخانه آستان قدس رضوی را معتبرترین و پایدارترین هویت فرهنگی و علمی کشور، منطقه و جهان اسلام عنوان کرد.

وی تجهیز 10 مسجد محوری و تأثیرگذار به این ایستگاه مطالعاتی در گام اول را زمینه‌ای برای دسترسی به منابع اطلاعاتی با محوریت رضوی برشمرد و برای ایجاد ایستگاه مطالعه دیجیتال آستان قدس رضوی با محوریت اهل بیت(ع) در 300 مسجد ترکیه اعلام آمادگی کرد.

حسینی، در بخش دیگر سخنان خود علم‌ورزی، توسعه دانش، سبک زندگی و توجه ویژه به معنویت و اخلاق را از مولفه‌های پیشران به نقطه تمدن نوین اسلامی و اهل بیت(ع) دانست و مراکز علمی اعم از کتابخانه‌ و دانشگاه‌ را در تجهیز این مولفه‌ها موثر خواند.

در ادامه، سید سجاد کاراکوش، رئیس اتحادیه حرکت زینبیه ترکیه ضمن ابراز علاقه خود به موزه قرآن و نفایس آستان قدس رضوی افزود: این موزه با نگهداری قرآن‌هایی با قدمت بیش از یکهزار سال و نیز قرآن‌های خطی منسوب به ائمه اطهار(ع) و همچنین تطور کتابت و تکامل از خط کوفی تا عصر حاضر، مجموعه‌ای بسیار گران‌بها و ارزشمند محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: کتابخانه آستان قدس رضوی با دارا بودن هزاران منابع چاپی در موضوعات مختلف و وجود امکانات وسیع برای مراجعین بسیار جای شگفتی و تامل برای بنده دارد.

رئیس اتحادیه حرکت زینبیه ترکیه بیان کرد: اقدامات مجموعه آستان قدس رضوی در نگهداری آثار ارزشمند نسخ خطی نشان از اهمیت این مجموعه به این آثار غنی و نفیس دارد.

کاراکوش جایگاه سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی را در ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) بویژه حضرت علی‌بن‌موسی الرضا(ع) موثر برشمرد و گفت: گسترش فرهنگ شیعی از زمان امام رضا(ع) صورت گرفت، لذا وجود چنین مرکزی در مضجع شریف حضرت(ع) لازم و ضروری است.

انتهای پیام