صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۱۸۲۷۶
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰

مدیرعامل شركت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از تشكیل کارگروهی عملیاتی برای بررسی میدانی وضعیت ایستگاه‌های متروی تهران و حومه برای تردد جانبازان و افراد دارای معلولیت خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شركت بهره برداری متروی تهران و حومه؛ مهدی شایسته، مدیرعامل شركت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، ضمن گرامیداشت 12 آذر روز جهانی معلولان گفت: حسب وظیفه‌ قانونی و انسانی، از اوایل هفته گذشته كارگروه عملیلتی برای بررسی میدانی از وضعیت ۱۴۱ ایستگاه بهره برداری شده متروی تهران و حومه به منظور رفاه حال بیشتر جانباران ومعلولان با هدف رفع نواقص به ویژه آسانسورها و رمپ‌ها جهت استفاده راحت جانبازان و معلولان از مترو تشکیل شده است.

وی با اشاره به توجه حقوق شهری به حقوق افراد معلول از باب توجه به حقوق شهروندی آنان و لزوم دسترسی برابر شهروندان به تسهیلات شهری كه امری ضروری است تصریح كرد: در حال حاضر به جز سه ایستگاه در تمامی ایستگاه‌های متروی تهران، آسانسورها فعال هستند.

شایسته افزود: مناسب‌سازی ایستگاه‌های شهرزیرزمینی در دوره‌های قبلی، متأسفانه به خاطربرخی کوتاهی‌ها از جمله نداشتن استاندارد و عدم صدور بیمه نامه توسط شرکت‌های بیمه‌گذار، کار ما را دشوار کرده است.

مدیرعامل شركت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با بیان اینكه با هماهنگی و مساعدت ویژه دفتر شهردار تهران، تمامی رمپ‌های ورودی ایستگاه‌ها بررسی شده است، افزود: مقرر شده با همکاری شهرداری نواحی و مناطق، نواقص به طور کامل برطرف شود.

وی در پایان گفت: امیدوارم با کار و تلاش جهادی و خستگی‌ناپذیر بتوانیم از شعارزدگی پرهیز کرده و روزی را شاهد باشیم که جانبازان و معلولان در هر کجای کشورمان بتوانند به راحتی از حمل و نقل عمومی به ویژه متروی پایتخت استفاده کنند.

انتهای پیام