صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۲۱۴۵۱
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴

نماز باران و دعا و استغاثه به درگاه الهی امروز ۲۶ آذرماه با حضور آحاد مردم در آستان مقدس امامزاده سلطان سبزپوش در غرب شهرکرد اقامه شد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، نماز باران و دعا و استغاثه به درگاه الهی امروز ۲۶ آذرماه با حضور آحاد مردم و به امامت حجت‌الاسلام فاطمی، امام جمعه موقت شهرکرد در آستان مقدس امامزاده سلطان سبزپوش در غرب شهرکرد اقامه شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن فاطمی، امام جمعه موقت شهرکرد در خطبه‌های نماز باران با اشاره به توصیه اسلام در خصوص اقامه نماز استسقاء، اظهار کرد: مستحب است که مؤمنان این نماز را در ایام خشکسالی و خشک شدن آب رودخانه‌ها و چشمه‌ها اقامه و از خداوند رحمت الهی و نزول باران را طلب کنند.

وی ادامه داد: اقامه این نماز بارها در تاریخ چه در زمان حیات ائمه معصومین(ع) و چه پس از آن آمده و مؤمنان با چشم خود اعجاز الهی را درک کرده‌اند. البته از امروز بارش‌های خوبی در استان و کشور پیش‌بینی شده و ممکن است این شائبه پیش آید که خواندن این نماز در این روز که بارش‌های خوبی در پیش است، ضرورتی ندارد. پاسخ این است که کمبود آب در استان با یک بارش هر چند خوب و مفصل حل نمی‌شود و طلب باران از سوی بندگان از خداوند باید ادامه یابد تا لطف الهی شامل حالمان شود و تمامی سدها و آب‌های زیرزمینی و رودخانه‌ها پر آب شوند.

فاطمی با تأکید بر اینکه جبران خشکسالی‌های چندین ساله خواسته همگی ما در نماز باران و دعاهاست، افزود: مناطقی از استان که روزگاری نه چندان دور منبع تامین آب بودند امروز با تانکر آبرسانی می‌شوند و علاوه بر آب شرب، کشت و کار این مناطق با مشکل مواجه شده است لذا تنها به نماز باران امروز اکتفا نمی‌شود و این مستحب که مورد غفلت واقع شده و است، باید بارها و بارها تکرار شود.

مدیر حوزه علمیه امامیه شهرکرد تصریح کرد: در زندگی همه ما بزنگاه‌هایی اتفاق افتاده است که دعای ما مستجاب شده است و یقین داریم که اگر حکمت و مشیت الهی این باشد که دعایی مستجاب شود قطعاً این اتفاق خواهد افتاد؛ مواردی هم وجود دارد که مقدر نیست دعاهای بندگان مستجاب شود اما در هر صورت، وظیفه ما اطاعت از اوامر الهی است.

فاطمی بیان کرد: ما امروز به‌دلیل بی‌آبی و خشکسالی سرزمینمان مضطر هستیم لذا وظیفه ایجاب می‌کند که همه ما استغفار و طلب مغفرت از محضر پروردگار داشته باشیم و نماز باران جماعت در تمامی مناطق اقامه شود؛ خداوند بر طبق آیه شریفه «إِنَّ اللهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ» (رعد/۱۱) سرنوشت قومی را تا زمانی که خودشان نخواهند و در مسیر نیکی و خیر قرار نگیرند، تغییر نمی‌دهد.

امام جمعه موقت شهرکرد اضافه کرد: بر اساس آنچه از اخبار و روایات بر می‌آید یکی از عوامل منع آسمان از باران گناهان است، ما بندگان خوبی نبودیم و دچار اشتباه و گناه و غفلت شده‌ایم و ای کاش زودتر از خواب غفلت بیدار شویم و به دامان دین بازگردیم.

فاطمی با اشاره به سوره مبارکه نوح‌، گفت: نبی خدا در آیه ۱۰ و آیات بعدی این سوره به خداوند عرضه می‌دارد که خدایا من به مردم گفتم استغفار کنید تا باران آسمان بر شما فراوان نازل کند، ما نیز در شب شهادت حضرت زهرا(س) دست به دامان این وجود مقدس می‌شویم و واسطه میان خود و خداوند قرار می‌دهیم.

انتهای پیام