صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۲۸۵۳۱
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۲

استاندار یزد رسالت و وظیفه سنگین رسانه‌ها در قبال استان را یادآور شد و گفت: رسانه‌ها در پیشرفت و توسعه استان نقش مهمی دارند و لذا باید در معرفی یزد تراز دارالعباده به جهانیان تلاش کنیم.

به گزارش ایکنا از یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد، امشب، 24 دی ماه در حاشیه سفر به بافق و در نشست خبری با نمایندگان مطبوعات و رسانه‌های این شهرستان اظهار کرد: رسانه‌ها وظیفه سنگینی در قبال استان دارند و از پایه‌های اصلی تولید و پیشرفت در کشور و استان هستند و باید در شأن و ردیف این استان فعالیت صورت گیرد.

وی ادامه داد: مأموریت سنگینی بر عهده رسانه‌های استان قرار دارد و باید آن گونه که شایسته است، همه پتانسیل‌های استان یزد را به کشور و جهان معرفی کنند و عملکردی در تراز دارالعباده داشته باشند و باید تلاش کنیم سیما و تصویر یزد در تراز دارالعباده را به جهانیان معرفی کنیم.

فاطمی در پاسخ به سؤالی در مورد عدم تخصیص بودجه‌های دولت به شهرستان بافق به دلیل معدنی بودن و از طرف دستگا‌ه‌های دولتی بیان کرد: هیچ اداره‌ای حق ندارد، سرانه نمایندگی خود را در شهرستان محدود کند اما گاهاً اتفاق افتاده پروژه‌های بیشتری نسبت به سایر شهرستان‌ها و به صورت مشارکتی مصوب می‌شود که بخشی از آن با تعهد واحدهای صنعتی و معدنی باشد و در ادامه یکی از طرفین تعهد خود را انجام نمی‌دهند و یا اینکه برخی از پروژه‌ها بدون طی شدن روند اداری و یا بدون ردیف مصوب انجام شده که در حال پیگیری و تعیین تکلیف برخی از این پروژه‌ها هستیم.

استاندار یزد در پاسخ به سؤالی در مورد حمایت بیشتر از اقشار جامعه در طرح نهضت ملی مسکن و کاهش هزینه‌ها گفت: در این طرح هزینه زمین برای افراد کاملاً رایگان است و در بقیه موارد نیز با کمترین هزینه و با تخصیص تسهیلات بانکی نسبت به احداث واحدها اقدام می‌شود و تا آن جایی که امکان داشته، نهایت همکاری و ملاحظه افراد مختلف انجام شده است.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد عدم پاسخگویی برخی از مدیران نسبت به سؤالات مطرح شده توسط رسانه‌ها افزود: افتخار دارم به عنوان عضو کوچکی از جامعه رسانه فعالیت داشته‌ام و همواره حمایت خود را از اصحاب رسانه بیان کرده‌ام و نباید از نقد هیچ گونه ترسی داشته باشیم و در مورد پاسخگو بودن مدیران استان نیز هیچ مسئولی حق ندارد در این زمینه پاسخگو نباشد و اگر گزارشی به ما داده شود، برخورد قانونی خواهد شد .

استاندار یزد در پاسخ به سؤالی در مورد فرایند تقسیمات ارضی و تبدیل بخش به شهرستان گفت: همه این فرایندهای قانونی در تقسیمات کشوری انجام می‌شود و پس از بررسی‌ها به ما ابلاغ می‌شود و در استان ملزم به اجرای آن هستیم البته انتقاداتی که وجود داشته باشد جمع بندی و به واحد تقسیمات کشوری ارسال می‌کنیم و هر گونه تصمیم گیری در این واحد انجام خواهد شد .

یادآور می‌شود استاندار یزد در ادامه دیدارهای روز جمعه با مردم استان، امروز جمعه به شهرستان بافق سفر کرد و ضمن بازدید از پروژه‌های شهر بافق، در جمع مردم بافق، دولت‌آباد و شیطور سبزدشت حضور یافت. همچنین دیدار با خانواده شهید توکلی و نشست خبری از دیگر برنامه‌های سفر استاندار به شهرستان بافق بود.

انتهای پیام