باقلاچی، با بیان اینکه نقش تربیتی هیچ اداره فرهنگی مهمتر از آموزش و پرورش نیست، گفت: استفاده از توانمندیهای دفاتر تسهیلگر محلی و نهادهای اجتماعی محلات از جمله هیئت امنای مساجد، پایگاه های بسیج، پایگاههای سلامت، معتمدین و خیرین در تقویت برنامههای آموزش و پرورش می تواند موثر و تکمیل کننده باشد.
وی، ضمن اعلام آمادگی برای همکاریهای بیشتر در بحث پیشگیری، کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی با آموزش و پرورش نیز اظهار کرد: برای اینکه جامعهای عاری از آسیبهای اجتماعی داشته باشیم، بایستی موانع پیش روی را در جامعه پاکسازی کنیم و این وظیفه تمامی نهادها و سازمان هاست که نقش خود را به درستی ایفا نمایند.
در ادامه، سید غلامحسن خلیلی موسوی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل، گفت: در اجرای فاز غربالگری نماد با مشارکت 810 آموزشگاه، 40 هزار دانشآموز در غربالگری پایه و نشانگان محور شرکت کردند و 740 دانشآموز شناسایی شده در مراکز و هستههای مشاوره و مراکز درمانی آموزش و پرورش، خدمات درمانی و روان شناختی ارائه شده است.
انتهای پیام