صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۲۹۱۰۳
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌جنوبی گفت: همزمان با سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا، هزار و ۴۰۰ مادر و همسر شهید در این استان تکریم شدند.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام محمدتقی عزیزی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌جنوبی، امروز ۲۶ دی ماه در آیین محوری تکریم مادران و همسران شهدای خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در این آیین ۴۳۰ مادر و همسر شهید تکریم شدند و نظیر آن در سراسر استان برگزار شده است.

وی گفت: دو هزار شهید هدیه این خطه از مرز و بوم به نظام و انقلاب است که در حال حاضر هزار و ۴۰۰ مادر و همسر شهید در قید حیات هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌جنوبی اظهار کرد: مادران و همسران شهید اسوه صبر ­و استقامت هستند و این خصوصیات را از حضرت زینب (س) به یادگار گرفته‌اند؛ چه بسیار مادران و همسرانی که هنوز منتظر بازگشت شهیدشان هستند و چه شب‌ها و روزهایی که به انتظار گذشته است.

عزیزی گفت: تکریم خانواده‌های شهدا و ایثارگران در مسیر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که این مسیر باید نسل به نسل همواره ادامه داشته باشد.

گفتنی است در پایان این مراسم از تمثال «شهید حاج قاسم» تهیه شده توسط فرزند شهید امیرزاده اهل خراسان‌جنوبی با حضور مسئولان این استان رونمایی به عمل آمد.
 
نماهنگ «قصه مادر» که توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی نیز تهیه و تولید شده است نیز در این مراسم رونمایی شد.

انتهای پیام