صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۲۹۱۶۳
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰

سند متن پیام جامعه روحانیت اهواز به مردم مسلمان ایران در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی که در کتاب «اسناد انقلاب اسلامی، جلد سوم، صفحات ۵۳۷ و ۵۳۸، انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی» آمده است، تقدیم مخاطبان می‌شود.

به گزارش ایکنا از خوزستان، متن پیام جامعه روحانیت اهواز به مردم مسلمان ایران در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی، در کتاب «اسناد انقلاب اسلامی، جلد سوم، صفحات 537 و 538، انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی» آمده است و به توصیه‌ها و هشدارهای لازم برای برقراری و حفظ امنیت می‌پردازد.

در این سند آمده است:

 

تاریخ: 1357/10/26

باسمه تعالی
در آستانه نیل به پیروزی کامل و استقرار حکومت عدل جمهوری اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) و قطع کلیه ایادی اشرار و خائنین به ملت و مملکت، هنوز هم ملت را در معرض کیدها و مکرهای دشمنان قسم خورده می‌بینیم و اعلام می‌کنیم که این توطئه‌ها و مکرها سد راه حق نتواند بود و پیش روی آن را نخواهد گرفت. «جاءالحق و ذَهَقَ‌الباطل» لذا به منظور خنثی کردن نقشه‌های شیطانی دشمن، به پیروی منویات رهبر بزرگ، اذهان برادران و خواهران عزیزمان را به نکات زیر توجه می‌دهیم:
 
1) هیچ کس از افراد ملت مجاز نیست به مأموران نظامی و انتظامی (پلیس و ارتش) که در حقیقت جزئی از ملت مسلمان هستند تعدی و تعرضی بنماید.

2) مأمورین ارتش و پلیس، که در حقیقت از خود ملت و پاسداران حریم حقوق ملت هستند حق ندارند، تعدی و تعرضی به افراد ملت بنمایند.

3) هیچ کس مجاز نیست کسی را به عنوان ساواکی و یا به دلیل اینکه در گذشته مخالف نهضت بوده مورد تعرض و اهانت تا چه رسد به جرح و قتل قرار بدهد. قضاوت در کلیه اتهامات با محاکم صالح شرعیه است که در آینده به امر رهبر تشکیل خواهد شد.

4) کسی حق ندارد اراضی را به هیچ عنوان اشغال کرده و ساختمان نماید. طبقات کم در آمد مطمئن باشند که اعطای زندگی آبرومندانه و تأمین وسایل رفاه که در صدر آن‌ها داشتن خانه مسکونی است، از برنامه‌های حکومت عدالت پرور اسلام خواهد بود. ولی از هم اکنون بی‌نظمی و اغتشاش بوجود نیاورند که آن خواسته‌ دشمنان اسلام است و نهضت را به وقفه می‌اندازد.

5) به بازرگانان محترم و صاحبان کارخانجات و واردکنندگان خواروبار و کسبه محترم میدان توصیه می‌شود که فرمان مطاع رهبر بزرگ را در زمینه ارزان فروشی نصب‌العین خود قرار دهند، فروشندگان محترم نیز دستور فوق را رعایت کنند و در این بحران بر مشکلات زندگی نیفزایند، ضمناً از فروشگاه‌های تعاونی اسلامی تشکر و تقدیر می‌شود.

6) ملت مسلمان و غیور از پیش کشیدن نزاع‌ها و کدورت‌های قبلی مانند اختلافات موجر و مستأجر و ... خودداری کنند، صمیمیت را فی مابین خود حفظ کنند و از هر کاری که وحدت کلمه را به خطر می‌اندازد احتراز کنند. مسلماً در آینده‌ نزدیک به دستور رهبر بزرگ محاکم صالحه ریشه اختلافات را قطع خواهد کرد.

7) به عموم ملت مسلمان به خصوص جوانان عزیز توصیه می‌شود که حفظ نظم و کنترل شهر را به دست گرفته، از تخریب و آتش سوزی جلوگیری به عمل آورده و مانع از هر گونه اقدامات تشنج آمیز بشوند، امر به معروف و حفظ نظم بر همه واجب است.
الاحقر علی انصاری - الاحقر عبدالله الموسوی البهبهانی - الاحقر سجادی - الاحقر کاظم المرعشی - محمدجعفر الموسوی(المروج) - سید مصطفی علم‌الهدی - الاحقر اسماعیل بن‌ احمد الحسینی المرعشی - سیّد علی شفیعی - ابوالقاسم الانصاری - الاحقر محمّد حسین الموسوی امام - محمّد کاظم آل طیب - الاحقر الفانی مرتضی الانصاری - حاج سیّد محمّد کاظم سجادی - سیّد محمّد جزایری - سیّد محمّد علی موسوی جزایری - علاءالدین الموسوی الجزایری - الفانی ابوالحسن انصاری

 

 

انتهای پیام