صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۲۹۲۱۰
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵

رئيس پليس فتا استان يزد از اجرای پويش کودکان سايبری همزمان با سراسر کشور و تا 30 دی ماه جاری در این استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط‌عمومی پلیس یزد، سرهنگ مرتضی ابوطالبی، رئیس پلیس فتا استان یزد اظهار کرد: همزمان با آغاز پويش کودکان سايبری در سراسر کشور، این پویش در استان يزد نيز از 25 دی ماه آغاز و تا 30 دی ماه جاری ادامه خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به حضور کودکان در فضای مجازی و در راستای ارتقا آگاهی‌های اجتماعی در خصوص شيوه صحيح استفاده دانش آموزان از اين فضا و همچنين برای پيشگيری از آسيب‌های ناشی از استفاده ناصحيح از فضای مجازی برای کودکان می‌طلبد که والدين به اين پويش توجه ويژه‌ای داشته باشند و در کاهش شکاف ديجيتال بين خود و کودکان تلاش کنند.

ابوطالبی با بيان اينکه پليس فتا حامی کودکان در فضای مجازی است بيان کرد: کودکان برای استفاده از فضای مجازی بايد دانش و مهارت‌های لازم را کسب کنند که بايد تمام متوليان امر در اين خصوص همکاری لازم را داشته و حساسيت اجتماعی نسبت به وضعيت کودکان در فضای مجازی افزايش يابد تا کودکان با شناخت درستی از اين فضا گرفتار آسيب‌ها نشوند.

اين مقام سايبری ادامه داد: اميدواريم با اجرای طرح پويش کودکان سايبری به اهدافی نظير ارتقا سطح دانش و مهارت استفاده مناسب و مؤثر از فضای مجازی در خانواده‌ها و راهکارهای اثربخش برای ايمن‌سازی فرزندان در اين فضا به منظور بهره‌مندی بيشتر از فرصت‌ها و پيشگيری از آسيب‌های اجتماعی، ايجاد جريان گفتمان سواد فضای مجازی برای کودکان مبتنی بر آموزش‌های پيشگيری از وقوع جرائم سايبری در کشور و همچنين افزايش سطح توجه جامعه و رسانه‌ها به موضوع کودکان سايبری دست يابيم.

ابوطالبی به تمامی والدين توصيه کرد: کودکان و نوجوانان خيلی سريع فناوری‌های جديد را ياد می‌گيرند و با آن آشنا می‌شوند پس سعی کنيد اطلاعات خود را در مورد فضای مجازی و فناوری‌های جديد به روز نگه داريد و حتماً کودکان خود را در فضای مجازی تنها نگذاريد.

رئيس پليس فتا استان يزد گفت: هموطنان می‌توانند برای بهره برداری از محتواهای توليد شده در تمامی حوزه‌های سايبری به خصوص مطالب توليد شده با موضوع کودکان سايبری به سايت پليس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir/CYBERKIDS مراجعه و با همراهی اين پليس در اين پويش حامی کودکان در فضای مجازی باشند.

انتهای پیام