صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۳۰۹۲۹
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
امام‌جمعه خرم‎آباد مطرح کرد:

نماینده ولی‌فقیه در لرستان به مردود بودن اندیشه و نگاه غرب به زن اشاره کرد و گفت: اسلام به زنان فرصت نقش‌آفرینی در اجتماع و منزلت بخشیده است.

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، امروز، چهارم بهمن‌ماه در مراسم گرامیداشت روز زن و تجلیل از بانوان شاغل در دادگستری استان لرستان ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت فاطمه‌زهرا(س) و روز زن، اظهار کرد: سخن گفتن در مورد شخصیت حضرت زهرا(س) بسیار سخت است و نمی‌توان حق مطلب را ادا کرد.

وی با بیان اینکه دو نعمت قرآن و عترت مهمترین نعمت‌هایی بودند که خداوند متعال بر حضرت محمد(ص) نازل کرد، افزود: اولین کسی که کوبه در بهشت را می‌زند حضرت صدیقه‌طاهره(س) است.

شاهرخی با اشاره به اینکه موفقیت هر مردی در سایه همکاری و تلاش همسر است و همسران فداکار پله‌های ترقی مردان را فراهم می‌کنند، اضافه کرد: حضور بانوان شاغل در دستگاه قضا نویددهنده این است که در نظام جمهوری اسلامی زمینه‌های لازم برای رشد و پیشرفت بانوان فراهم است.

امام‌جمعه خرم‎آباد با اشاره به جایگاه زن در دوران جاهلیت و مقایسه آن با اسلام و مقایسه دوران انقلاب با قبل ‌از انقلاب، اضافه کرد: به برکت انقلاب اسلامی زمینه رشد بانوان در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی فراهم شده‌ است کمااینکه نظام اسلامی ایران به زن فرصت نقش‌آفرینی در اجتماع، جایگاه و منزلت بخشیده است.

وی با اشاره به وجود دو دیدگاه مختلف در مورد بانوان، اضافه کرد: یک دیدگاه این است که بانوان موجوداتی ضعیف هستند که تاب مقاومت در مقابل فراز و نشیب‌های مختلف را ندارند که این دیدگاه تفریطی در مورد زنان مردود است.

شاهرخی با بیان اینکه بانوان باواسطه و بی‌واسطه در ارتقای فرهنگی کشور دخالت دارند و حضورشان در پیروزی انقلاب، جنگ تحمیلی و سایر عرصه‌های مختلف انقلاب بسیار اثرگذار بوده‌ است، گفت: وجود بانوان شهید، مادران شهدا، همسران شهدا، فرزندان شهدا، همسران جانبازان و ایثارگران، رزمندگان دفاع‌ مقدس و مدافعان سلامت گواه همین ادعاست.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به دیدگاه دوم در مورد بانوان، بیان کرد: این دیدگاه را غربی‌ها، کمپانی‌ها و شرکت‌های تجاری و اقتصادی تقویت می‌کنند که از دیدگاه آنان بانوان وسیله‌ای برای پُر کردن اوقات انسان‌های هوس‌باز هستند که در پشت صحنه این دیدگاه نظام سلطه است.

وی به مردود بودن اندیشه و نگاه غرب به زن اشاره و تصریح کرد: امام خمینی(ره) پنجه در پنجه زورگویان عالم و نظام سلطه انداخت و با دیدگاه نظام سلطه مبارزه کرد و همه این‌ها در سایه همکاری و تعاون بانوان بوده‌ است.

انتهای پیام