صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۳۳۷۶۲
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۶
قائم‌ مقام نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی:

قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: همراهی با نظام و ولایت یکی از نکات برجسته علمای راستین دین از جمله آیت‌الله صافی گلپایگانی بوده که این همراهی‌ها منشأ خیر و برکات برای نظام و انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی، قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی، شامگاه جمعه، 15 بهمن‌ماه در مراسم عزادرای سالروز شهادت امام هادی(ع) و بزرگداشت مرجع عالیقدر آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی که از طرف نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی در محل مسجد امام حسین(ع) بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: این عالم بزرگ در موقعیت‌های مختلف به میدان آمدند و نایب امام زمان(عج) را همراهی و یاری کردند.

وی گفت: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی و در تدوین قانون اساسی نقش علمای دین از جمله شخصیت بزرگوار آیت‌الله صافی گلپایگانی بسیار پررنگ و مؤثر است؛ آیت‌الله صافی گلپایگانی در زمینه تبیین قانون اساسی سخنان خاص دارد که مشروعیت نظام و ولایت است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه این شخصیت بزرگوار مورد اعتماد امام راحل بود، اظهار کرد: ایشان در دو دوره مجلس خبرگان رهبری و در شورای نگهبان نقش اساسی داشتند و سال‌ها در شورای نگهبان رکن اصلی این شورا محسوب می‌شدند.

نوفرستی اظهار کرد: در دوران مقام معظم رهبری همراهی مراجع، علما و همراهی خواص جبهه حق برای تحکیم نظام و انقلاب با این همه همجه‌های دشمنان یک مسئله مهم است. در خصوص جایگاه علمی هم کتاب «سلسه مباحث امامت و مهدودیت» که مورد تأیید و تأکید علمای داخل و خارج است، نشانگر جایگاه مهم این شخصیت بزرگوار است.

قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه دهه فجر یادآور غلبه اسلام بر طاغوت و کفر است، افزود: این انقلاب حاصل جانفشانی بزرگ امام راحل، شهدا و مردم است و همه باید تاریخ، اهداف و آرمان‌های انقلاب را به‌خوبی بشناسیم و به‌خوبی تبیین کنیم.

نوفرستی گفت: برای ترویج اسلام از زمان ائمه اطهار(ع) و بزرگان و علمای دین تاکنون تلاش‌های زیادی صورت گرفته و پس از تلاش‌ها و زحمات علمای اسلام در طول تاریخ این نهضت بزرگ انقلاب به دست بزرگمرد تاریخ، امام خمینی(ره) رقم خورد.

انتهای پیام