وی تاکید کرد: تولید محتوا متناسب با نیاز جامعه از سوی رسانهها در برطرف شدن بسیاری از مشکلات در حوزههای مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بسیار حائز اهمیت بوده و تربیت نسل جوان مومن و پاییند به ارزشهای انقلاب نیازمند کار منسجم فرهنگی است.
قبایی، تعامل گسترده رسانهها با نهادها و ادارات را عامل تسریع در اجرای محتویات قرآنی عنوان کرد و گفت: براساس آیات قرآن، اولین حق مردم در فضای مجازی آن است که مطالب و اخبار به شکل صحیح و مستند در اختیار آنان قرار گیرد.
وی با بیان اینکه باید از فرصت پیش آمده برای کسب یک مهارت معنوی بهره گرفت، تاکید کرد: چیزی که باید در این شرایط خاص کنونی و شیوع ویروس کرونا به آن بپردازیم این است که یاد بگیریم در خلوت و به تنهایی، همدلی و اتصال معنوی را ایجاد کرده و به هر شکلی شده ارتباط خود را با خداوند بیشتر کنیم.
قبایی، تصریح کرد: فرهنگ و هنر وقتی معنا پیدا میکند که برگرفته از قرآن کریم، تعالیم پیامبر(ص) و معصومین(ع) باشد، در این صورت اقدامات بهتر و خدمات شایستهتر در جامعه تحقق پیدا میکند، فلذا اگر شاهبیت فعالیت و خدمات فضای مجازی حوزه قرآن و عترت قرار گیرد، مطلوبتر خواهد بود.
مسئول موسسه قرآنی ضحی صاحبالزمان اردبیل، اظهار کرد: رسانهها عملا در توسعه پایدار جوامع نقش بسیار مهمی بر عهده دارند و به عنوان نیروی محرک در رشد و توسعه قرآنی جامعه، عامل مهمی به شمار میآیند.
وی خاطر نشان کرد: در واقع ما برای ورود به فضای مجازی و استفاده از آن باید به محتواهایی که ارائه میشود، توجه لازم و کافی را داشته باشیم، این در حالی است که امروزه آموزش مجازی خود دارای فرصتها، داستانها و تهدیدهایی است که از جمله میتوان به ارتباط موثر مخاطبان از سراسر نقاط کشور با یکدیگر در تمامی زمینههای فرهنگی، قرآنی، معرفتی و اجتماعی اشاره نمود.
قبایی، با بیان اینکه اکنون محتوای اثرگذار آنچنان که باید نشر پیدا نمیکند، یادآور شد: باید تلاش کنیم مبلغان در کنار فعالیتهای حضوری، در فضای مجازی نیز مطابق با سلیقه مخاطبان که بیشتر نوجوانان و جوانان را تشکیل میدهند، محتوای اثرگذار قرآنی تولید کنند.
گفتوگو: ابراهیم عزیززاده
انتهای پیام