صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۳۷۳۸۰
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲
انتشار خاطرات همسر سردار شهید سیدعلی حسینی

خاطرات لیلا قلی‌زاده، همسر سردار شهید سیدعلی حسینی در کتاب «عکس سه نفره» به قلم ساسان ناطق، توسط انتشارات سوره مهر روانه بازار کتاب شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سوره مهر ساسان ناطق بعد از کتاب «اعترافات کاتب کشته شده» که روایتی از واقعه کربلا در قالب داستانی است، در «عکس سه نفره» خاطرات همسر سردار شهید سیدعلی حسینی را آورده است.

وی سعی کرده تا وجوه مختلفی زندگی شهید سیدعلی حسینی را مرور کند و در 15 فصل، خط زندگی این سردار بزرگ و دلاوری‌هایش را به تصویر می‌کشد.

فصل پانزدهم «عکس سه نفره» شامل عکس‌هایی از حضور این سردار شهید در جبهه‌های حق علیه باطل و نامه‌ها و یادداشت‌های  اوست.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«سیدعلی حسینی در سال اول هنرستان وارد نیروی هوایی شد، اما آن جا نماند و پس از دو سال در اسفند ۱۳۵۵ به سربازی رفت اما شهریور ۱۳۵۷ به فرمان امام(ره) از پادگان آموزشی لشکرک تهران فرار کرد. دو ماه پس از تاسیس سپاه پاسداران در تیر ماه ۱۳۵۸ به عضویت سپاه در آمد و در پادگان آموزشی امام رضا (ع) به آموزش پاسداران پرداخت. او پس از مدت کوتاهی که در کردستان بود به جبهه رفت و در ارتفاعات الله اکبر فرماندهی گردان را به عهده گرفت.

فرماندهی گردان حر آغازی برای حضور او در جبهه‌های نبرد بود، چراکه به فاصله کوتاهی از راه‌اندازی واحد اطلاعات عملیات خراسان مسئولیت اطلاعات عملیات تیپ ۲۱ امام رضا علیه السلام در اسفند ۱۳۵۹ به او سپرده شد.

او در هیچ دانشگاه نظامی درس نخوانده بود، اما کم‌کم نبوغ خود را نشان داد و همین باعث شد تا مسئولیت اطلاعات عملیات لشکر ۵ نصر، اطلاعات عملیات قرارگاه قدس، اطلاعات عملیات قرارگاه نصر، اطلاعات عملیات قرارگاه نجف اشرف، اطلاعات عملیات قرارگاه سلمان، معاون اطلاعات سپاه هشتم و جانشینی اطلاعات عملیات نیروی زمینی سپاه به او سپرده شود. فرماندهی تیپ اطلاعاتی ۱۱۳ حل آخرین مسئولیت سید علی حسینی بود، مسئولیتی که در ۲۴ بهمن ۱۳۶۶ در منطقه عملیاتی بیت‌المقدس ۲ در ارتفاعات ماووت عراق او را به یاران شهیدش رساند»

کتاب «عکس سه نفره» در 199 صفحه و 1250 نسخه در انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده ‌است.

انتهای پیام