صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۳۹۰۸۵
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل، گفت: بازنگری اجرای طرح جامع گردشگری اردبیل، بر عهده جهاد دانشگاهی قرار گرفته که به همین منظور در این طرح سعی کرده‌ایم نگاه ویژه‌ای به بخش‌های نوین گردشگری همچون گردشگری ورزشی و سلامت داشته باشیم.

به گزارش ایکنا از اردبیل، مهران اوچی‌اردبیلی، رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل، هشتم اسفندماه، با اشاره به ماموریت جهاد دانشگاهی نسبت به بازنگری در طرح جامع گردشگری استان اردبیل، اظهار کرد: این طرح در سال ۷۹ تدوین شده و بازنگری در آن بر عهده جهاد دانشگاهی قرار گرفته و در این طرح سعی کرده‌ایم تا نگاه ویژه‌ای به بخش‌های نوین گردشگری هم‌چون گردشگری ورزشی و سلامت داشته باشیم.

وی افزود: طبق آسیب‌شناسی‌های انجام یافته در خصوص این طرح، برنامه راهبردی در ۴ بخش اتخاذ شده که هدایت شیوه‌های بهره‌برداری از منابع آب‌های معدنی به سمت آب‌های درمانی کلینیکی، توسعه گردشگری زمستانی و تلفیق قابلیت‌های گردشگری زمستانی با آب‌های گرم معدنی جهت کاهش وابستگی گردشگری به ماه‌های گرم استان و ترغیب سرمایه‌گذاران ۲ راهبرد اول بوده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل، تشریح کرد: تنوع‌بخشی به فعالیت‌های گردشگری از طریق تقویت جاذبه‌های یادمانی، فرهنگی و تاریخی برای افزایش مدت اقامت گردشگران و در نهایت تعریف ساز و کارهای لازم برای باز توزیع مسافران از مرکز سرعین و ایجاد تعادل از جنوبی‌ترین نقطه تا شمالی‌ترین نقطه استان از دیگر راهبردهای این طرح است.

اوچی‌اردبیلی، تصریح کرد: آبدرمانی‌های استان اردبیل متاسفانه به هیچ وجه کاربرد آبدرمانی و کلینیکی نداشته و عدم توجه به برندسازی گردشگری از جمله مشکلات حوزه گردشگری استان است، در حالی‌که می‌توان در حوزه گردشگری سلامت و هم‌چنین ورزش‌های زمستانی به یک برندی دست یافت.

وی، با اشاره به سایر ضعف‌ها در حوزه گردشگری استان بیان کرد: ضعف فرهنگ پذیرش در میان برخی از جوامع محلی و ضعف در زیرساخت‌های الکترونیکی از جمله موضوعات مهم در این حوزه بوده و تنها راه نجات ارتقای مباحث فرهنگی آموزش است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل، ادامه داد: وجود دیدگاه‌های کوتاه مدت در حوزه گردشگری استان گرچه شاید در کوتاه مدت سبب رونق گردشگری شود، اما در میان مدت و بلندمدت سبب بروز مشکلاتی می‌شود و موضوعی که هم اکنون در شهر سرعین با آن مواجه هستیم.

وی گفت: بایستی توجه جدی به تمام پتانسیل‌های استان داشته باشیم، چرا که در سال‌های گذشته دیدگاه ما فقط توسعه گردشگری از شرق به غرب و غرب به شرق بوده در حالی‌که ظرفیت‌های بسیاری زیادی در جنوب و شمال استان وجود دارد لذا باید توازن در این بخش نیز رعایت شود.

انتهای پیام