صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۳۹۷۳۶
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۰

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، از اهدای ۱۱۰ سری جهیزیه به نوعروسان مناطق کم برخوردار استان اردبیل در قالب پویش ملی «احسانه» خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ستوده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، در گفت‌ وگو با ایکنا از اردبیل، اظهار کرد: پویش ملی احسانه با اهدای ۱۱۰ سری جهیزیه کامل به نوعروسان کم‌برخوردار با حضور خیرین، مردم و مسؤولان استانی برگزار شد.

وی تصریح کرد: بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام(ره) استان اردبیل با همکاری اداره کل اوقاف، ستاد تسهیل و رفع موانع ازدواج و خیرین استان اردبیل اقدام به تهیه و توزیع جهیزیه برای نوعروسان در مناطق کم برخوردار استان اردبیل کرده است.

ستوده افزود: ۱۱۰ سری جهیزیه در قالب پویش ملی «احسانه» تهیه شده و در بین نوعروسان مناطق کم برخوردار استان اردبیل توزیع می‌شود که ۵۰ سری از این جهیزیه‌ها توسط بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام(ره) استان اردبیل تامین شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، بیان کرد: بنیاد احسان یکی از بخش‌های اجتماعی این ستاد است که از ۴ سال پیش تشکیل شده و در عرصه‌های مختلف فعالیت می‌کند و توزیع بیش از ۱۵۰ هزار بسته معیشتی در ایام شیوع ویروس کرونا و توزیع بسته‌های غذایی در مناطقی که درگیر برف ماه‌های گذشته بودند را می‌توان از اقدامات بنیاد احسان عنوان کرد.

وی ادامه داد: اشتغال‌زایی برای بیش از ۲ هزار نفر با اختصاص وام‌های مشاغل خرد خانگی و کارگاهی طی سال‌جاری در اردبیل از مهم‌ترین اقدامات ستاداجرایی فرمان امام خمینی(ره) استان اردبیل است.

توزیع ۳۰۰ سری جهیزیه در طی ۲ سال گذشته

در ادامه حجت‌الاسلام رفیعی، مسئول ستاد تسهیل و ترویج ازدواج استان اردبیل، عنوان کرد: ستاد تسهیل و ترویج استان اردبیل در سال ۱۳۹۹ در پی با شدت گرفتن شیوع کرونا و برای تسهیل و رفع موانع اشتغال و تامین جهیزیه جوانان کم درآمد که در شرف ازدواج بودند، تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه ستاد تسهیل و ترویج ازدواج با همکاری موسسات خیریه، ائمه جمعه و مساجد و مراکز نیکوکاری، درخواست‌های متقاضیان را بررسی و افراد واجد شرایط را شناسایی می‌کند، افزود: در طی دو سال نزدیک به یک هزار درخواست و پرونده به ستاد تسهیل و رفع موانع ازدواج ارسال شده بود که بعد از تحقیقات و استعلامات لازم، ۷۰۰ نفر واجد شرایط تشخیص داده شدند.

مسئول ستاد تسهیل و ترویج ازدواج استان اردبیل، گفت: در ۲ سال گذشته تاکنون نزدیک به ۳۰۰ سری جهیزیه تهیه و به نوعروسان کم‌درآمد اهدا شده است.

حجت‌الاسلام رفیعی، بیان کرد: ۶ کارگروه در اداره کل اوقاف با رویکرد‌های مختلف اعم از تسهیل ازدواج، کمک به کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، حمایت از زندانیان غیرعمد و سلامت تشکیل شده است.

وی افزود: در حوزه تسهیل ازدواج اهدای ۳۰۰ سری جهیزیه اتفاق بزرگی است و در کنار موسسات خیریه تلاش کرده‌ایم با هم‌افزایی در تسهیل ازدواج جوانان، گام‌های اساسی برداریم.

مسئول ستاد تسهیل و ترویج ازدواج استان اردبیل، بیان کرد: در حوزه حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، سال گذشته بانویی با اهدای یک ساختمان ۵ طبقه و یک مغازه نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان به این سازمان کمک کرد که جای تقدیر و لزوم فرهنگسازی برای ترویج این قبیل رفتار‌ها در جامعه وجود دارد.

انتهای پیام