صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۴۰۹۹۸
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی با اشاره به برگزاری ششمین اجلاس استانی نماز، گفت: نهادهای فرهنگی و معارفی وظیفه دارند با خلاقیت کاری انجام دهند تا نماز از حالت روزمرگی در ذهن افراد خارج شود، اما گاهی با مشکلات مطرح شده و کمبود اعتبارات عملا نمی‌توان کاری کرد و این برای جامعه اسلامی در درازمدت بسیار مشکل‌آفرین خواهد بود.

حجت‌الاسلام حسین کمیلی، رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی در گفت‌‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: محتواسازی و کمک به بیان مداوم فریضه نماز در تمام سنین، ضرورت انکارناپذیر دنیای امروز است، چراکه گاهی می‌بینیم افراد چون نماز را امری تکراری و از روی عادت می‌بینند، به ضرورت آن و تکرار دائمی بدن عادت توجه نمی‌کنند.

وی افزود: در این حالت وظیفه نهادهای فرهنگی و معارفی است که با خلاقیت کاری انجام دهند، اما گاهی با مشکلات مطرح شده و کمبود اعتبارات عملا نمی‌توان کاری کرد و این برای جامعه اسلامی در درازمدت بسیار مشکل‌آفرین خواهد بود.

کمیلی بیان کرد: در همین راستا، ششمین اجلاس استانی نماز با موضوع «پیوند منزل، مسجد و مدرسه» با حضور مسئولان استانی و کشوری و سخنرانی حجت الاسلام سبحانی‌نیا، مسئول مرکز تخصصی نماز و مدیر ستاد اقامه نماز استان خراسان‌رضوی و همچنین معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود.

وی افزود: این اجلاس، امروز، 16 اسفندماه در سالن همایش‌های آستان مقدس حسین بن موسی الکاظم(ع) شهرستان طبس برگزار می‌شود و در پایان از  ۱۴ دستگاه اجرایی برتر در امر نماز تجلیل به عمل خواهد آمد.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تلاش ما بر این است که این اجلاس‌ها هر سال حرف نویی برای گفتن داشته باشند و حداقل با مطالب عنوان شده در آن یک نفر به نماز به گونه‌ای جدی‌تر و خارج از عادت روزمره بنگرد، گفت: راه‌‌های جذب به نماز در ساعات اداری بسیار مهم است و از همین رو دستگاه‌هایی که به این امر بسیار توجه داشتند باید شناخته و معرفی و راه‌های جذب به دیگران نشان داده شود.

کمیلی با بیان اینکه ستاد اقامه نماز استان با وجود اعتبارات کم همواره برنامه‌های بسیار خوبی را اجرا کرده است، تصریح کرد: هرچند اعتبارات کم است و توجه دستگاه‌ها نیز به این حوزه جالب نیست، اما هیچ‌گاه این برنامه‌ها تعطیل نشده و سعی شده در حوزه محتواسازی از فضای مجازی گرفته تا جذب به شیوه‌های مختلف برنامه‌ریزی و کار شود، اما یک دست صدا ندارد و نیازمند کمک و توجه هستیم.

انتهای پیام