صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۴۱۰۴۲
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲

رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان گفت: پارک علم و فناوری باید جهاددانشگاهی را بخشی از خود بداند تا با استفادە از توان هر دو سازمان، نتایج بهتری حاصل شود.

به گزارش ایکنا از کردستان به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی کردستان، اکبر اسدی، رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان دیروز، ۱۵ اسفندماه در دیدار با رئیس پارک علم و فناوری کردستان اظهار کرد: هم‌افزایی و وحدت رویە یکی از راەهای تحقق حل مشکلات در سطح کشور و استان است.

وی افزود: هر مجموعە از دستگاهای موجود از توانمندی‌های خاصی برخوردار است کە با همکاری، هم افزایی و وحدت رویه می‌توانند پاسخگوی نیازهای جامعە باشند.

رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان بیان کرد: جهاددانشگاهی در حوزەهای مختلفی از جمله پژوهشی، آموزشی، فرهنگی، اشتغال و کارآفرینی منشاء فعالیت‌های ارزشمندی در سطح کشور است.

وی با تأکید بر اینکە جهاددانشگاهی با کمترین‌ها، بهترین‌ها را بە وجود آوردە چراکه این مجموعه هم دارای تخصص و هم تعهد است، گفت: در استان کردستان دو مرکز نوآوری و شکوفایی وجود دارد کە یکی از این مراکز در سنندج و دیگری در بیجار قرار دارد.

اسدی بیان کرد: سعی ما در مرکز نوآوری و شکوفایی این است کە افراد مستعد و صاحب ایدە را شناسایی و استعداد سنجی کردە و زمینە و بستر رشد آن‌ها را فراهم کنیم، سپس این افراد می توانند با گذراندن دورە پیش رشد با ایدە خاصی و مشخصی در زیرمجموعە پارک علم و فناوری قرار بگیرند.

وی تأکید کرد: پارک علم و فناوری در کنار جهاددانشگاهی می‌تواند با هم‌افزایی نتایج بسیار مطلوبی را در تحقق اهداف مورد نظر بوجود آورد.

رئیس جهاددانشگاهی کردستان هم‌افزایی دستگاەها را امری مهم دانست و گفت: تحقق این مهم می‌تواند بسیاری از مشکلات پیشروی دستگاه ها را مرتفع کرده و نتایج خوبی را به وجود آورد.

وی گفت: با توجه به بررسی‌های به عمل آمده و بر اساس نیازهای موجود استان، در سال جاری یکی از ساختمان‌های جهاددانشگاهی در استان کردستان بە مجتمع کارآفرینی و اشتغال که مرکب از مدرسە مهارت، خانە خلاق، مشاورە شغلی تبدیل شدە است که امیدواریم با بسط و گسترش فعالیت ها ی این مجتمع شاهد کاهش نرخ بیکاری در استان باشیم.

تولید سرمایە در کشور مورد توجه همگان قرار  گیرد

حامد قادرزادە، رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان در ادامه این دیدار گفت: پارک علم و فناوری در کنار دانشگاە و بە منظور تبدیل ایده های دانش آموختگان بە عمل ایجاد شده است.

وی افزود: جهاددانشگاهی همانگونە کە از اسمش پیدا است، مجموعەای در راستای تکمیل مجموعەهایی همچون دانشگاە و پارک علم و فناوری بوده و اقدامی کاملا جاهدانە است، کە با جهد و تلاش مستمر دنبال می‌شود و هراندازە کە این تنوع در جامعە با تاکید بر تعریف چشم‌انداز گسترش پیدا کند؛ هم رقابت و هم امکان مقایسە نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان بیان کرد: خوشبختانە امروز نگاە توسعەای سرمایەرسانی در کشور بیش از گذشتە در جامعە حاکم است و طرح دستیار فناوری می‌تواند در این راستا کمک کنندە باشد. براساس مصوبەای کە در وزارت عتف صورت گرفتە است، دانشجویان کارشناسی می‌توانند از ترم شش بە بعد در واحدهای رشد و فناوری پارک استقرار و تا ۶ ماە نیز مورد حمایت پارک علم و فناوری استان قرار گیرند.

قادرزادە بیان کرد: در حال حاضر در صدد هستیم تا در شرکت‌های موجود در سطح شهر و استان، واحدهای نوآور و فناوری را تعریف و از آنان حمایت کنیم.

وی با تأکید بر این موضوع کە همە بایستی بە تولید سرمایە در کشور کمک کنند، افزود: مقام معظم رهبری هموارە بر سرمایە انسانی تاکید فرمودە است، همانگونە کە خداوند در قرآن کریم، خود را برای خلق انسان تحسین می‌کند و این در واقع یک تأکید بی‌بدیل و جایگزینی برای آن نیست.

رئیس پارک علم و فناوری کردستان با اشارە بە ضعف در حوزە اطلاع‌رسانی است، گفت: وجود رسانەهایی همچون ایسنا در جهاددانشگاهی، سبب پویایی و تحرک هیئت علمی دانشگاە و مسئولان اجرایی خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد: رسانەها دو جنبە مختلف را در خود دارند کە یکی از آنان عبارت است از راکد نبودن شخص صاحب پرژوە و دیگری انتقال تولیدات بە جامعە هدف است.

انتهای پیام