صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۴۴۰۹۱
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸

جانشین قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی سمنان از توزیع ۱۲۰۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان استان در آستانه فرارسیدن سال جدید خبر داد.

به گزارش ایکنا از سمنان، مهدی کاشفی، جانشین قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی استان سمنان، امروز، 28 اسفند از توزیع 12000 بسته معیشتی بین نیازمندان استان در آستانه فرا رسیدن سال جدید خبر داد و گفت: تاکنون در ایام کرونا بیش از 375 میلیارد تومان کالا و خدمات بین نیازمندان استان توزیع شده است.

وی ادامه داد: با شیوع کرونا در ایران و سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر مواسات و همدلی و کمک مومنانه، رزمایش کمک مومنانه از اردیبهشت ماه سال گذشته همزمان با سراسر کشور در استان سمنان هم آغاز شد و در این راه از همه ظرفیت‌ها در جهت خدمت‌رسانی به نیازمندان استفاده کردیم.

کاشفی با بیان اینکه این 12000 بسته معیشتی به همت گروه‌های جهادی، اقشار و پایگاههای مقاومت بسیج، خیرین و مردم نیکوکار تهیه و توزیع شده اظهار کرد: هر بسته معیشتی شامل 15 قلم کالای مورد نیاز خوراکی نظیر برنج، روغن، حبوبات، ماکارونی، چای، رب است.
جانشین قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی استان با بیان اینکه ارزش هر بسته معیشتی بیش از 450 هزار تومان است یادآور شد: نهضت کمک‌های مؤمنانه از جمله اقدامات انقلابی، جهادی و مردمی بوده و امروز نیز محرومیت‌زدایی و کمک مومنانه به یک ضرورت در کشور تبدیل شده است.

کاشفی کمک مؤمنانه را نهضت عظیم همدلی دانست و افزود: مردم در این شرایط سخت اقتصادی با انجام کمک مومنانه نهضتی عظیم برای کمک رسانی به یکدیگر خلق کردند که جای بسیار قدردانی دارد.

وی یادآور شد: با ایجاد نهضت فراگیر مساوات، احسان و کمک مومنانه، قرارگاه محرومیت‌زدایی با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها و با حمایت گسترده اقشار مختلف مردم، خیرین و با هم افزایی نهاد‌های انقلابی نهضت کمک مؤمنانه را با تمرکز بر رسیدگی فوری به اوضاع اقتصادی و معیشتی محرومین و نیازمندان راه اندازی کرده و این روند همچنان برای کمک رسانی ادامه خواهد داشت.

کاشفی تقویت همبستگی و همدلی میان آحاد مردم برای ترویج فرهنگ ایثار و فداکاری و به تعبیر مقام معظم رهبری «کمک‌های مؤمنانه» به اقشار نیازمند جامعه، از جمله الزامات راهبردی برای برون رفت از تبعات اجتماعی و اقتصادی بحران کرونا برشمرد.

انتهای پیام