صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۴۶۱۲۸
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان یزد از رشد 34 درصدی آمار اسکان مسافران نوروزی در این استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از یزد، احمد آخوندی، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان یزد، امروز، 13 فروردین ماه در نشست مجازی با خبرنگاران با اشاره به رشد 34 درصدی آمار اسکان در نوروز امسال اظهار کرد: در بازه زمانی 26 اسفندماه 1400 تاکنون مجموع آمار اسکان مسافران نوروزی حدود 860 هزار نفر بوده است که این رقم دارای رشد 34 برابری و شب اقامت با متوسط ماندگاری ۱/۴ دارای رشد 85 درصد است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان یزد مجموع مسافران ورودی به استان از طریق ریلی و هوایی را حدود 27 هزار و 525 نفر اعلام کرد و گفت: این آمار دارای رشد 31 درصدی است.

آخوندی تعداد بازدیدهای نظارتی از مجموعه تأسیسات گردشگری استان را 55 برابر عنوان کرد و گفت: بازدیدکنندگان از موزه‌ها و بناهای تاریخی شاخص استان شامل ابنیه باغ دولت‌آباد، آتشکده، مدرسه ضیاییه، موزه آب و خانه لاری‌ها شامل 284 هزار و 249 نفر بوده است که شامل رشد ۵۶ درصدی است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود، تردد ورودی با وسایل نقلیه را بیش از 393 هزار دستگاه و تردد خروجی را 44 هزار دستگاه خودرو اعلام کرد و گفت: تعداد ورودی قطار تعداد ۹۴۹ نفر و تعداد خروجی قطار ۹۲۸ نفر است.

وی ورودی پرواز ۶۷۹ نفر و خروجی پرواز تعداد ۴۷۴ نفر اعلام کرد و در خصوص حوادث و فوریت‌های پزشکی استان در 11 فروردین تعداد مأموریت در این روز را 252 مورد دانست و گفت: حوادث ترافیکی ۶۳ مورد با ۶۳ مصدوم و حوادث غیر ترافیکی ۲۲۹ مورد با ۱۴۴ مصدوم است که درمجموع دو مورد فوت اعلام‌شده است.

انتهای پیام