صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۴۹۲۴۲
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳
اشکان رهگذر به ایکنا خبر داد:

«نغمه برگ‌ها» تازه‌ترین انیمیشن تولید مشترک استودیو هورخش، با استودیو ارمنستانی «هوشکی فیلم» است که تولید آن به تازگی به پایان رسید.

اشکان رهگذر، اینماتور و موسس موسسه انیمیشن‌سازی هورخش در گفت‌وگو با ایکنا پیرامون تولیدات این مرکز گفت: «نغمه برگ‌ها» تازه‌ترین انیمیشن تولید مشترک استودیو هورخش، با استودیو ارمنستانی «هوشکی فیلم» است که تولید آن به تازگی به پایان رسیده است. آرمینه آندا، کارگردان و تهیه‌کننده ارمنی و مؤسس هوشکی فیلم، کارگردان و تهیه‌کننده «نغمه برگ‌ها» است. من به همراه برادرم آرمان رهگذر هم تهیه‌کنندگان مشترک این پروژه هستیم.

وی افزود: این انیمیشن کوتاه 12 دقیقه‌ای که با تکنیک دو بعدی ساخته شده است درباره دختری 12 ساله به نام سوناست که در جنگل زندگی می‌کند و در میان برگ‌ها می‌خوابد. او در جنگل با پیرمردی آشنا می‌شود که به او پیشنهاد می‌دهد تا یک دانش مخفی را یاد بگیرد. موضوع و محور این انیمشن زندگی است. در این کار سعی شده به نوعی به فلسفه حیات توجه شود.

رهگذر درباره کارهای دیگرش نیز چنین توضیح داد: انیمیشن «گنج اژدها» را در حال ساخت دارم. در این کار به عنوان کارگردان و تهیه‌کننده حضور دارم. این انیمیشن در استودیو هورخش با مشارکت موسسه کانادایی میستیک هوس تولید می‌شود. علیرضا کبیری دیگر تهیه‌کننده این فیلم است. من و آیدا نوشالی نیز به طور مشترک فیلمنامه «گنج اژدها» را به نگارش درآورده‌ایم. پیش‌تولید این انیمیشن از اوایل سال 1399 آغاز شده است و تا شش ماه دیگر ادامه دارد. پیش‌بینی می‌شود انیمیشن سینمایی «گنج اژدها» برای سال 1402 آماده نمایش شود.

این انیماتور، «ژولیت و شاه» را به عنوان کار دیگرش معرفی کرد و گفت: این کار انیمیشن در ژانر کمدی - رمانتیک و موزیکال است که به وقایع تاریخی شکل‌گیری تئاتر در ایران می‌پردازد. پیش‌تولید این انیمیشن سینمایی، پیش از انیمیشن «گنج اژدها» از سال 1395 آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود این انیمیشن در اواخر سال 1401 آماده نمایش شود.در خلاصه داستان این انیمیشن سینمایی به تهیه‌کنندگی آرمان رهگذر آمده است که: «جولی بازیگر جویای نام ولی تازه‌کار تئاتر، توسط ناصرالدین‌شاه به ایران دعوت می‌شود تا نقش ژولیت را در نمایشی بازی کند. غافل از آنکه شاه نقشه دیگری برای او دارد.» بهنام جلیلیان، آهنگسازی و میثم یوسفی، ترانه‌سرایی انیمیشن «ژولیت و شاه» را بر عهده دارند. امین قاضی، مدیر دوبلاژ این انیمیشن سینمایی است و سام استودیو، ضبط صدای صداپیشگان این پروژه را انجام می‌دهد.

رهگذر درباره چرایی ساخت این انیمیشن بیان کرد: یکی از دلایلش این بود که حدود 10، 12 سال پیش یک انیمیشن کوتاه به نام «گربه قجری» ساختم که سوژه این انیمیشن هم بر اساس تعاریف پدرم از تاریخ قاجار به ذهنم رسیده بود. پدر من مطالعات بسیار عمیق و دقیقی درباره تاریخ قاجار داشته‌اند و در همین پروژه «ژولیت و شاه» هم یکی از مشاوران تاریخی فیلم هستند. بعد از «گربه قجری» این ایده همیشه در ذهن من بود که یک انیمیشن درباره ناصرالدین‌شاه و آن مقطع تاریخی بسازم. پیش از من هم کارگردانان بزرگی روی این مقطع تاریخی کار کرده‌اند و از طرف دیگر، به دلیل اینکه این دوره تاریخی به ما نزدیک‌تر است، دوست داشتم تجربه‌ای درباره آن داشته باشم.

انتهای پیام