صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۴۹۵۶۶
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی، از ارتقای چشمگیر جایگاه این دانشگاه در رتبه‌بندی جهانی سایماگو با کسب رتبه هفت در بین دانشگاه‌های جامع کشور خبر داد.

به گزارش ایکنا از اردبیل، داود سیف‌زاده،  معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی، از ارتقای چشمگیر جایگاه این دانشگاه در رتبه‌بندی جهانی سایماگو با کسب رتبه هفت در بین دانشگاه‌های جامع کشور خبر داد و اظهار کرد: بر اساس نتایج منتشره در پایگاه اطلاع‌رسانی نظام رتبه‌بندی سایماگو در سال 2022 میلادی، دانشگاه محقق اردبیلی در بین 97 دانشگاه ایرانی حاضر در رتبه‌بندی مذکور اعم از دانشگاه‌های جامع ، صنعتی و علوم پزشکی با جهش 32 پله‌ای نسبت به سال 2021 حائز رتبه 24 شده است.

وی، همچنین به قرار گرفتن این دانشگاه در رتبه ارزشمند هفت در بین دانشگاه‌های جامع وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اشاره کرد و گفت: از بین دانشگاه‌های جامع وابسته به وزرات علوم ،تحقیقات و فناوری فقط دانشگاه‌های تهران، تربیت مدرس، شیراز، تبریز، فردوسی مشهد و شهید بهشتی به ترتیب رتبه موفق به کسب جایگاه بهتر نسبت به دانشگاه محقق اردبیلی شده‌اند.

سیف‌زاده، با اشاره به بهبود 125 پله‌ای جایگاه جهانی دانشگاه در رتبه‌بندی جهانی سایماگو 2022 نسبت به سال قبل، از قرار گرفتن دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه 658 برترین دانشگاه‌های جهان خبر داد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی، گفت: در رتبه‌بندی سال 2022، مؤسسه سایماگو از شاخص‌های  پژوهشی(با وزن 50 درصد)، نوآوری(با وزن 30 درصد) و اجتماعی(با وزن 20 درصد) و داده‌های بازه زمانی سال‌های 2020-2016 استفاده کرده است.

وی افزود: همه داده‌های موردنیاز برای این رتبه‌بندی از منابع بین‌المللی استخراج شده است و فقط دانشگاه‌هایی وارد این رتبه‌بندی شده‌اند که در آخرین سال بازه زمانی 5 ساله مدنظر، حداقل 100 اثر علمی در پایگاه اسکاپوس منتشر کرده باشند.

انتهای پیام