صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۵۱۳۸۰
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵

سرپرست دانشگاه لرستان با بیان اینکه نهج‌البلاغه دارای جنبه‌ها و ابعاد آموزنده در بخش‌های فردی، اجتماعی، سیاسی، مدیریتی و ... است، گفت: مطالعه‌ محتوای کتاب نهج‌البلاغه در همه ابعاد زندگی فرد، تعالیم ماندگار فرازمانی و فرامکانی دارد.

به گزارش ایکنا از لرستان، مراسم روز نهج‌البلاغه چهارشنبه، ۳۱ فروردین هم‌زمان با ایام شهادت حضرت امام علی(ع)، با حضور دانشگاهیان دانشگاه لرستان در سالن شهیدشکوهی دانشگاه لرستان برگزار شد.

علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان و عضو هیئت علمی گروه زبان و ادبیات عرب در سخنانی ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت امام علی(ع)، به تشریح ابعاد مختلف انسان‌ساز و جامعه‌ساز کتاب نهج‌البلاغه پرداخت و گفت: مطالعه‌ محتوای کتاب نهج‌البلاغه در همه ابعاد زندگی فرد، تعالیم ماندگار فرازمانی و فرامکانی دارد.

وی با بیان اینکه نهج‌البلاغه دارای جنبه‌ها و ابعاد آموزندگی در همه بخش‌های فردی، اجتماعی، سیاسی، مدیریتی و ... است، افزود: همه‌ ما در عمل و رفتار و گفتار باید تلاش کنیم براساس آموزه‌های سعادت‌بخش نهج‌البلاغه، زندگی کنیم.

نظری در بخش دیگری از سخنانش در تشریح مفهوم جهاد، اظهار کرد: جهاد فقط در جنبه نظامی نیست بلکه در جنبه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و ... نیز باید جهاد کرد تا مشکلات و چالش‌ها رفع شوند.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان ادامه داد: براساس مفاهیم نهج‌البلاغه در بخش مدیریت، باید برنامه‌ریز بود و قبل از اینکه مسائل ایجاد شوند براساس آینده‌پژوهی، پیش‌بینی و پیشگیری کرد.

نظری در خاتمه گفت: تقوا در همه احوال زندگی و توجه به نظم در همه امور از مفاهیم مهم سبک زندگی حضرت امام علی(ع) است.

حجت‌الاسلام حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان نیز در سخنانی، حضرت امام علی(ع) را الگوی کامل ایمان، معنویت، خداباوری و عدالت دانست و گفت: عدالت حضرت امام علی(ع) به حدی بوده است که ایشان نسبت به قاتل خویش نیز به فرزندان وصیت می‌کند که مجازات براساس عدالت باشد و این‌ها همگی برای ما درس است.

وی با بیان اینکه سبک زندگی امام علی(ع) برای همه ما مکتب انسان‌سازی است و هیچ‌گاه مفاهیم این نوع سبک زندگی، کهنه نمی‌شوند و همیشه تازگی برای انسان دارند، افزود: شخصیت امام علی(ع)، نه تنها در بین شیعیان جهان بلکه در بین همه کسانی که متعلق به سایر مکاتب هستند نیز محبوبیت دارد».

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با تسلیت ایام شهادت امام علی(ع) به دانشگاهیان دانشگاه لرستان، اظهار امیدواری کرد که بتوانیم در شب‌های قدر از معنویت ویژه‌ این شب‌ها در مسیر خودسازی دینی و معنوی، بهره ببریم.

 

انتهای پیام