صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۵۲۲۷۰
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۵:۱۰
دعای روز بیست‌وسوم ماه رمضان

در دعای روز بیست‌وسوم می‌گوییم: «خدایا در این روز روح مرا از گناهان بشوی و از هر عیب پاک ساز و دلم را در آزمایش تقوای جان‌ها امتحان کن.»

به گزارش ایکنا از قم، در دعای روز بیست‌وسوم پاک شدن از گناهان و عیب‌ها را خواستاریم. باید بدانیم که همه بدبختی‌هایی که دچار می‌شویم اثر گناه و عصیان است و بدبخت آن کسی است که به فرموده رسول اکرم(ص) این ماه بر او بگذرد و خداوند گناهانش را نیامرزیده باشد.(عیون الاخبارالرضا، ج۱)

بجاست که در روزهای پایانی این ماه مبارک، برای بخشش گناهان‌مان بیشتر دعا کنیم؛ آری، همان‌طور که اعمال صالح و خوب باعث می‌شود تا گناهان ما محو شود انجام گناه نیز منجر به محو شدن کارهای خوب ما می‌شود.

در بحارالانوار،‌ ج ۷۳، ص ۳۷۷ آمده که پیامبر خدا(ص) در این باره فرمودند: از گناهان دوری کنید، زیرا گناهان خوبی‌ها را محو می‌کند؛ همانا بنده، گناه می‌کند و به سبب آن دانشی را که آموخته بود فراموش می‌کند.

 در دعای امروز می‌خوانیم: 

«اَللّهُمَّ اغْسِلنی فیهِ مِنَ الذُّنُوبِ وَ طَهِّرْنی فیهِ مِنَ العُیُوبِ وَ امْتَحِنْ قَلبی فیهِ بِتَقْوی القُلُوبِ یا مُقیلَ عَثَراتِ المُذنبین»

خدایا در این روز روح مرا از گناهان بشوی و از هر عیب پاک ساز و دلم را در آزمایش تقوای جانها امتحان کن ای بخشنده لغزشهای گناهکاران.

انتهای پیام