صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۵۲۳۶۹
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱

پوستر نخستین مسابقات سراسری قرآن ویژه هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان امروز، پنجم اردیبهشت‌ماه در دفتر مدیرکل ارشاد رونمایی شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، علی‌اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان امروز، پنجم اردیبهشت‌ماه در مراسم رونمایی از پوستر نخستین مسابقات سراسری قرآن ویژه هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با مشارکت رسانه‌های گروهی استان و تبلیغات گسترده زمینه حضور تعداد بیشتر شرکت‌کنندگان را در این دوره از رقابت‌های قرآنی فراهم کنیم.

سامان احمدی، معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در ادامه این مراسم افزود: نخستین دوره مسابقات سراسری قرآن ویژه هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران به همت مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت معراج خاتم سنندج یکی از مؤسسات فعال سطح استان کردستان برگزار خواهد شد.

وی افزود: در برگزاری این مسابقات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، استانداری کردستان، شورای هماهنگی توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی و ستاد کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد مشارکت خواهند داشت.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از اعلام فراخوان این دوره از مسابقات قرآنی از اواخر فروردین‌ماه خبر داد و بیان کرد: مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت معراج خاتم سنندج فراخوان و پوستر این جشنواره را به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور ارسال کرده است.

وی آخرین مهلت ثبت‌نام در این دوره از رقابت‌های قرآنی را ۱۵ اردیبهشت‌ماه جاری دانست و افزود: برای جذب مشارکت بیشتر هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌‍نگاران از ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، صندوق اعتباری هنر، و دارالقرآن‌های سراسر کشور نیاز به مشارکت و همکاری داریم.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان آخرین مهلت ارسال اسامی شرکت‌کنندگان را ۲۰ اردیبهشت‌ماه ذکر و اظهار کرد: زمان برگزاری این دوره از رقابت‌های قرآنی ۲۹ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه خواهد بود.

وی بیان کرد: اشاعه و ترویج تعالیم و فرهنگ غنی قرآنی، تقدیر و تجلیل از فعالان قرآنی حوزه فرهنگ و هنر، لبیک‌گویی به منویات مقام معظم رهبری در سفر به کردستان مبنی بر تحکیم وحدت و اشاعه جلوه‌های فرهنگی استان و معرفی بیشتر قرآن به عنوان الگوی اعتقادی و فکری و پشتوانه فرهنگ و هنر ایرانی از اهداف برگزاری این دوره از مسابقات قرآنی عنوان شده است.

احمدی با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان برگزار خواهد شد، یادآور شد: بخش آقایان در رشته‌های قرائت قرآن کریم به صورت تحقیق و حفظ یک جزء، جزء سی ام، دو جزء پیوسته و سه جزء پیوسته بوده است و بخش بانوان فقط در رشته حفظ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام