فرهاد رنجبر، معلم قرآن است که بیش از ۴۰ سال در عرصه آموزش قرآن خدمترسانی کرده و به دلیل علاقه شخصی به قرآن و فعالیت تخصصی در این حوزه به آموزشهای عمومی روخوانی و روانخوانی قرآن در کلاسهای درس خود اکتفا نمیکند و معتقد است باید برای دانشآموزانی که استعدادهای ویژهای در زمینه قرآنی دارند آموزشهای تخصصی نیز ارائه شود.
وی ادامه داد: معلم با روح و روان شاگردانش سروکار دارد و در فرآیند تعلیم و تربیت تمام صفات، حالات نفسانی و اخلاقی را به شاگردان منتقل میکند.
رنجبر تاکید کرد: در نظام تعلیم و تربیت، نقش پرورش اخلاقی و تربیتی استاد و معلم بهعنوان الگوی عملی و اسوه رفتاری، گفتاری و اخلاقی از اهمیت بالایی برخوردار است.
این معلم پیشکسوت قرآن، خاطر نشان کرد: یک معلم قرآن با توجه به اینکه منبع تدریسش آیات کلام وحی است باید از مفاهیم و تفاسیر آیات و مراجعه به قصص قرآنی در امر تربیت اخلاقی شاگردان استفاده کند که این شیوه بر اساس رده سنی قرآن آموزان به روشهای مختلف قابل تدریس است.
وی بیان کرد: قرآن کریم کلام بینظیر خداست و تنها مخاطب خدا نیز انسان است، انسانی که روح الهی دارد و از طرفی قرآن نور و کلامش هدایت است و آنچه که ما را به حقایق قرآنی نائل میکند، در درجه اول انس با قرآن کریم و در مرحله بعد تدبر در آیات این کلام وحیانی است.