صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۵۴۹۸۲
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲

امام‌جمعه رفسنجان با اشاره به افزایش قیمت آرد گفت: باید تمهیدات لازم اندیشیده شود تا فشاری بر قشر پایین جامعه وارد نشود.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی، امام‌جمعه موقت رفسنجان امروز، ۱۶ اردیبهشت‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوی الهی و گرامیداشت ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم و روز عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح بیان کرد: جایگاه معلمان والاست و از نوع دیگر حرفه‌ها نیست. معلمان باید قدر موقعیت خود را بدانند و مراقبت کنند زیرا آن‌ها امانتدار انسان‌ها هستند.

وی با اشاره به روایاتی در ستایش مقام معلم گفت: معلمان رسالتی سنگین دارند، انتقال علم و دانش، آموزش مهارت‌های فنی‌وحرفه‌ای و شغل‌ها، تزکیه متربیان، تربیت نیروی انسانی سالم و کارآمد و انتقال ارزش‌های انقلاب اسلامی از جمله این رسالت هستند.

حسینی با بیان اینکه معلمان معماران اخلاق در جامعه هستند، افزود: کاهش جرم در آینده مستلزم آموزش خوب در دانش‌آموزان است و این وظیفه معلمان است. همچنین جهاد تبیین مورد تأکید رهبر معظم انقلاب متوجه معلمان نیز هست و می‌توانند نقش برجسته‌ای در این مورد داشته باشند.

امام‌جمعه موقت رفسنجان به دیدار اخیر رهبر انقلاب با جوانان دانشجو اشاره و بیان کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند جوانان باید وارد عمل شده و برای مشکلات و مسائل کشور راه چاره بیابند.

وی به گرانی برخی کالاها در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: کشور نیاز به جراحی‌هایی دارد که ممکن است در کوتاه‌مدت دردهایی ایجاد کند اما در بلندمدت به نفع مردم است.

حسینی با بیان اینکه سالانه ۳۰ هزار میلیارد تومان به صورت غیرشفاف از جیب مردم خارج شده و در قالب قاچاق صادرات رانت و فساد از بین می‌رود، افزود: حذف یارانه آرد بخش صنعت در کنار گرانی قیمت جهانی گندم موجب گرانی ماکارونی شده است. صنایع ماکارونی آرد را با یک پنجم قیمت از دولت می‌خرند و صادر می‌کنند به این ترتیب بخش مهمی از آرد یارانه با صادرات ماکارانی از کشور خارج شده و یارانه به سر سفره خارجی‌ها رفته است. البته باید تمهیدات لازم اندیشیده شود تا فشاری بر قشر پایین جامعه وارد نشود.

انتهای پیام