صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۵۶۰۱۰
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳
در سال گذشته

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم از ایجاد دو هزار و 60 طرح اشتغال در سال گذشته رقم خورد که حدود چهار هزار و 700 فرصت شغلی ایجاد کرد و 500 مورد نیز کاریابی و معرفی خانواده‌های کارجو و مددجو به واحدهای صنفی و کارگاه‌های تولیدی نیز انجام شد.

به گزارش ایکنا از قم، محسن مسعودیان راد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص اشتغال و کارآفرینی که امروز 20 اردیبهشت‌ماه در این اداره‌کل برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: اوج تمام فعالیت طول سال این اداره در ماه رمضان رقم می‌خورد و این ماه بهترین فرصت فقرزدایی است و رمضان نماد معنویت در حکومت دینی و مدل حکمرانی است.

وی با بیان اینکه تلاش جدی و اهتمام کافی برای اقدام محرومیت‌زدایی خمیر مایه و پیام ماه رمضان است، ادامه داد: قرآن از رمضان و تمام فرایض دینی برای فقرزدایی بهره برده مانند پرداخت فطریه برای مقبولیت روزه و قرار دادن انسان روزه‌دار در شرایط فقیران و گرسنگان.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه در اطعام، افطاری، توزیع سبد کالاها و اکرام ایتام مردم قم حماسه آفریدند، بیان کرد: امسال بالغ بر دو میلیارد تومان جمع‌آوری فطریه‌های ما بوده است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال سه میلیارد تومان جمع‌آوری شود.

وی با تأکید بر اینکه تبلیغ، ترویج، ترغیب و فرهنگ‌سازی اطعام باید مورد توجه اصحاب رسانه قرار بگیرد، تصریح کرد: کمیته امداد موفقیت خوبی در زمینه توانمندسازی داشته و مدل منحصر به‌فردی را به اذعان دستگاه‌های مختلف احصا و ارائه کرده است که این مهم حاصل نگاه برنامه‌ای و تعریف فرایندی برای اشتغال‌زایی است.

مدیر‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: سال گذشته 105 درصد برنامه محقق شد و در بحث اعتباری در سال 1400 حدود 79 درصد جذب اعتبارات انجام شد. دو هزار و 60 طرح اشتغال در سال گذشته رقم خورد که حدود چهار هزار و 700 فرصت شغلی ایجاد کرد و 500 مورد نیز کاریابی و معرفی خانواده‌های کارجو و مددجو به واحدهای صنفی و کارگاه‌های تولیدی نیز انجام شد.

مسعودیان راد با اشاره به اینکه در سال گذشته مددجویان بانو 45 درصد و آقایان 55 درصد طرح‌های اشتغال کمیته امداد قم را ایجاد کردند، اظهار کرد: شش هزار و 100 فرصت شغلی را باید در سال جدید ایجاد کنیم؛ اعتبارات سال گدشته 170 میلیارد ریال بود و امسال 400 میلیارد ریال اعتبار داریم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) بیان کرد: اگر اشتغال‌زایی به‌خوبی طراحی و اجرا شود مشکلات زیادی حل می‌شود؛ طراحی مشاغل دانش‌بنیان، برگزاری رویدادهای کارآفرینی، ایجاد و ساماندهی مشاغل فرهنگی، بهره‌گیری از توان علمی مجامع علمی و حوزه‌های علمیه در اشتغال، حضور در فضاهای نمایشگاهی و بالا بردن توان استان در توسعه اشتغال روستایی و ایجاد اشتغال با منابع خیرین از جمله برنامه‌‎های محوری برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی در سال جدید است.

مسعودیان‌ راد با اعلام این خبر که آموزش‌های پایدارسازی در سال گذشته سه هزار و 800 مورد بود، یادآور شد: باید با آموزش‌های لازم نیروهای یدی به نیروهای فکری تبدیل شوند و با در دست داشتن اطلس نیازمندی مشاغل، خانواده‌های تحت پوشش را وارد بازار کار کرد و با آموزش باید به نیروی حرفه‌ای متخصص در بازار کار تبدیل شوند.

انتهای پیام