صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۵۶۰۴۷
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹

استاندار فارس بر ضرورت استفاده از ظرفیت جهاددانشگاهی برای به‌کارگیری پتانسیل‌های استان فارس تأکید کرد و گفت: برای همکاری با هر عرصه‌ای که جهاددانشگاهی می‌تواند به آن ورود کند، اعلام آمادگی می‌کنیم و به سهم خودمان سازمان‌های دیگر استان را برای همکاری پای کار خواهیم آورد.

به گزارش ایکنا از فارس، محمدهای ایمانیه، استاندار فارس امروز، 20 اردیبهشت در نشست انعقاد تفاهم‌نامه سه جانبه جهاددانشگاهی، استانداری فارس و دانشگاه علوم پزشکی شیراز جهت احداث مرکز درمان ناباروری و سرطان جنوب کشور در شیراز، گفت: جهاددانشگاهی یکی از برکات انقلاب اسلامی است که امام راحل با تدبیر داهیانه خویش دستور تأسیس آن را صادر کردند.

وی افزود: نهادهایی مانند جهاددانشگاهی، جهاد سازندگی که مسلماً باید در دولت سیزدهم احیا شود، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بنیاد مسکن و... همگی از نهادهایی هستند که به دستور امام راحل تشکیل شدند و هر کدام اقدامات بسیار خوبی انجام داده‌اند و هر کدام هم که کمرنگ شدند، ضرر کردیم و هر کدام که رو به رشد بودند، نفع آن به کشور بازگشت.

ایمانیه بر ضرورت استفاده از ظرفیت جهاددانشگاهی برای به‌کارگیری پتانسیل‌های استان فارس تأکید کرد و گفت: در استان فارس بیش از فعالیت‌هایی که هم‌اکنون جهاددانشگاهی در حال انجام است، ظرفیت وجود دارد و درخواست می‌کنیم تا از این ظرفیت‌ها و فرصت‌ها استفاده بیشتری شود تا از سقف توانمندی‌های فارس در جهاددانشگاهی بهره‌برداری شود اما اکنون فکر می‌کنیم کف توانمندی فارس در این نهاد استفاده می‌شود.

استاندار فارس برای همکاری همه جانبه در این زمینه با جهاددانشگاهی اعلام آمادگی کرد و افزود: لیستی از تمام فعالیت‌های جهاددانشگاهی در کشور به ما ارائه شود تا مشخص کنیم که چه کمک‌هایی می‌توانیم برای استفاده از ظرفیت‌های استان فارس در این نهاد داشته باشیم.

وی با اشاره به دوران ریاستش در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، یکی از توان‌ها و ظرفیت‌هایی که در استان فارس بر روی آن متمرکز شده است را بحث گیاهان دارویی برشمرد و گفت: هفته دیگر توافق احداث شهرک گیاهان دارویی را امضا خواهیم کرد.

ایمانیه با بیان اینکه در بحث پرورش ماهی با وجودی که استان ساحلی نیستیم اما بزرگترین حوضچه پرورش ماهی در حوزه‌های غیرکنار دریا داریم، بر ضرورت استفاده از این توانمندی تأکید کرد و گفت: بنا داریم تا در استان فارس مناطق آزاد داشته باشیم.

وی فارس را یک ایران کوچک توصیف کرد و افزود: یکی از حوزه‌های بسیار مهم در کشور بحث جمعیت است که فارس به عنوان نخستین استان قرارگاهی به نام صیانت از جمعیت را تشکیل داده است که در آن 10 سازمان مرتبط به این بحث را دور هم جمع کردیم و اقدامات خوبی را در آن در حال انجام هستیم و امیدواریم در این راستا استان فارس موفقی باشیم.

استاندار فارس برای انجام همکاری در بحث صیانت از جمعیت و درمان ناباروری اعلام آمادگی کرد و گفت: جهاددانشگاهی با دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این زمینه حتماً هماهنگی داشته باشد تا هم مردمی که می‌خواهند از مرکز درمان ناباروری و سرطان بهره ببرند و هم دانشجویانی که می‌خواهند از این مرکز سرویس بگیرند، رضایت داشته باشند.

ایمانیه با بیان اینکه باید تلاش شود تا دانشجویان پزشکی رشته‌های مختلف به‌خصوص جنین‌شناسی دوره کارآموزی و آموزشی خود را در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی بگذرانند، گفت: به شدت با به کارگیری دانشجویان در بخش خصوصی مخالف هستیم.

استاندار فارس با تصریح اینکه در برنامه‌های صیانت از جمعیت ستاد اجرایی فرمان امام، مجمع خیران و... همکاری دارند، گفت: با توجه به مسئله تحدید نسل امسال بالاترین بودجه کل سال‌های بعد از انقلاب به مسئله صیانت از جمعیت اختصاص یافته است که تلاش می‌کنیم تا بخشی از بودجه‌های مرکز درمان ناباروری را از این قسمت تأمین کنیم.

وی در پایان تأکید کرد: باز هم برای همکاری با هر عرصه‌ای که جهاددانشگاهی می‌تواند به آن ورود کند، اعلام آمادگی می‌کنیم و به سهم خودمان سازمان‌های دیگر استان را برای همکاری پای کار خواهیم آورد.

انتهای پیام