صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۵۶۶۸۵
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰

امام جمعه دهدشت با تأکید بر اینکه مشکل کالا در شهرستان و استان نداریم، گفت: مردم از خریدهای هیجانی پرهیز کنند.

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر، امام جمعه دهدشت امروز، 23 اردیبهشت‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دهدشت، با اشاره به این نکته که گرانی‌های اخیر، جراحی اقتصادی است، اظهار کرد: عده‌ای از سودجویان با ارز ۴۲۰۰ تومانی، کالاهای اساسی را خریداری کرده و در بازار آزاد به قیمت گزافی می‌فروشند که موجب می‌شود کالاهای اساسی با نرخ بالایی به دست مردم برسد.

وی با اشاره به اینکه برخی فکر می‌کنند که دولت موجب گرانی‌هاست، افزود: به گفته متخصصان دولت با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به رانت‌ها خاتمه دهد و مسئولان بر اوضاع نظارت داشته باشد و با مخلان برخورد جدی صورت گیرد.

امام جمعه دهدشت با اشاره به اینکه در کشورهای همسایه در رسانه‌های خودشان اعلام کردند بیشتر از دو جیره غذایی ندارند، تصریح کرد: در این بین کشور ما نیز باید به فکر رانت و قاچاق کالاهای اساسی مردم باشد و با حذف ارز که سود آن به جیب دلالان و سو استفادکنندگان دست انها را از جیب مردم کوتاه کرده است.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با اشاره به اینکه خدماتی که دولت در طول این چند ماه انجام داده، چشمگیر بوده، ادامه داد: اقدامات تسریع در واردات واکسن و مهار اوج‌گیری شیوع ویروس کرونا، نهضت ملی، ۵ و نیم میلیون نفر تحت بیمه سلامت قرار گرفتند و... از جمله برخی از کارها صورت گرفته در این مدت کوتاه دولت سیزدهم است.

وی خطاب به مسئولان متولی با اشاره به اینکه مسئله احتکار و گران‌فروشی مردم را نگران کرده، تاکید کرد: در این خصوص دستگاه‌های نظارتی برخورد جدی کرده و از قوه قضاییه خواستاریم که برای مجازات مافیای معیشتی، تنبیهی در نظر گیرد که آنها دیگر نتوانند به کار خود ادامه دهند. مشکل کالا در شهرستان و استان نداریم، مردم از خریدهای هیجانی پرهیز کنند.

امام جمعه دهدشت یادآور شد: مردم ما مردمی نجیب، متدین، ولایی و پای‌کار هستند و هرموقع احساس کردند که حضورشان ضروری است، در صحنه حاضر شدند و قطعا دولت را در ادامه‌ این راه پر فراز و نشیب همراهی خواهند کرد.

انتهای پیام