صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۵۷۱۴۷
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۸

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان بر لزوم توجه به چالش‌های زیست محیطی موثر بر سلامت تاکید کرد.

به گزارش ایکنا از خوزستان، محمود معزی، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان در اختتامیه جشنواره سفیران سلامت که  ۲۵ اردیبهشت‌ در ناحیه ۴ اهواز برگزار شد، اظهار کرد: با برگزاری این جشنواره‌ها است که می‌توانیم اصول خودمراقبتی، بهداشت فردی و عمومی را به دانش‌آموزان منتقل کنیم و معتقد هستیم که سفیران سلامت می‌توانند در جامعه تغییر ایجاد کنند و باعث ارتقای سطح سلامت جامعه باشند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون در حال گذراندن دوره پساکرونا هستیم و آموزش حضوری را به طور جدی و با هدف جبران عقب‌افتادگی آموزشی دنبال می‌کنیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: سفیران سلامت استان خوزستان توانستند رتبه‌های بسیار خوبی در سطح جهانی و از طرف WHO  کسب کنند. امسال  ۱۰ رتبه کشوری نیز در حوزه سفیران سلامت به دست آورده‌ایم که ۹ درصد از رتبه‌های کشوری را تشکیل می‌دهد و در مجموع، ۳۴ رتبه قابل تقدیر نیز کسب کردیم.

وی افزود: امسال همزمان با هفته سلامت ۸۲ اتاق سلامت در سراسر استان خوزستان افتتاح شد و حدود ۳ میلیون ماسک و وسایل بهداشتی توزیع شد.

معزی با اشاره به چالش‌های زیست محیطی و آثار آن بر سلامت گفت: مهمترین چالش‌ها در حوزه محیط زیست، آلاینده‌ها و اثرات گلخانه‌ای است که کارخانه‌ها به وجود می‌آورند. جنگل‌زدایی و پسماندها نیز از چالش‌هایی هستند که نیاز به توجه دارند. این موارد، چالش‌های پرخطر هستند و ما باید در این حوزه، مراقبت کنیم.

انتهای پیام