صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۵۸۷۰۵
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: برای سال زراعی جاری خرید تضمینی ۱۷۱ هزار تن گندم از کشاورزان این استان برآورد شده است.

به گزارش ایکنا از قزوین، تورج بنیادی، مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین، با اعلام این خبر بیان کرد: در طول سال زراعی و مراحل کشت گندم معمولاً سه بار برآورد خرید تضمینی انجام می‌شود و ممکن است در پیش‌بینی سوم مقداری این عدد تغییر پیدا کند.

وی گفت: با توجه به وضعیت آبی و تنش‌های این حوزه امسال پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۲۵۰ هزار تن گندم از مزارع استان قزوین برداشت شود.

بنیادی افزود: با توجه به افت ۲.۵ درصدی بارندگی نسبت به سال گذشته و ۳۰ درصدی نسبت به میانگین بلندمدت، ممکن است برخی مزارع دیم زیر کشت گندم عملکرد و برداشتی نداشته باشند که قرار شده در این خصوص بررسی‌های لازم انجام شده و فهرست مزارع به وزارت جهاد کشاورزی اعلام شود.

وی اظهار کرد: در حال هماهنگی با شرکت غله و خدمات بازرگانی در خصوص آماده سازی و تعیین مراکز خرید تضمینی گندم هستیم. در سال زراعی جاری ۱۱۲ هکتار از مزارع استان قزوین به کشت گندم دیم و حدود ۵۰ هزار هکتار نیز به کشت گندم آبی اختصاص پیدا کرده است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تأکید کرد: برداشت گندم در مزارع استان قزوین هرساله از اواخر خرداد ماه آغاز می‌شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: گندم مهم‌ترین محصول کشاورزی به شمار می‌رود و ضامن امنیت غذایی جامعه است به همین دلیل خرید تضمینی این محصول هرساله در دستور کار دولت قرار دارد.

وی ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده و به منظور مدیریت مطلوب در حوزه تأمین و مصرف گندم، مقرر شده تا در زمان برداشت این محصول هیچ گندمی از استان قزوین خارج نشود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام