صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۵۸۸۲۰
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲

دبیر کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه آزاد واحد آستارا بیان کرد: انجام خدمات بشردوستانه باعث رشد و شکوفایی روحی و فکری در جوانان و دانشجویان و همچنین باعث تربیت جوانان متعهد و مسئول خواهد شد.

حدیثه شرری، دبیر کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه آزاد واحد آستارا و عضو فعال سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان گیلان که به تازگی موفق به دریافت تندیس ملی فداکاری دانشجویان ایران شد، در گفت‌و‌گو با ایکنا از گیلان بیان کرد: آئین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران، هر ساله به جهت تجلیل از دانشجویان برگزیده فداکار کشور برگزار می‌شود.

دبیر مجمع جوانان هلال احمر آستارا ادامه داد: در اردیبهشت‌ماه سال‌جاری در یازدهمین دوره از این آئین، از ۵۲ نفر از دانشجویان و گروه‌های دانشجویی فداکار کشور با اهدای لوح و تندیس فداکاری، با حضور مسئولان ارشد کشوری در دانشگاه تهران تجلیل شد.

شرری در پاسخ به این سؤال که برای دریافت این تندیس، چه شاخصه‌هایی مدنظر است، اظهار کرد: از شاخصه‌های دریافت این تندیس می‌توان به حضور داوطلبانه در دفاع از کشور، انجام فعالیت‌های بشردوستانه و داوطلبانه در امور خیریه، انجام فعالیت‌های داوطلبانه در امور سلامت و توانبخشی و مشارکت داوطلبانه در سازندگی و آبادانی کشور اشاره کرد.

دبیر کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه آزاد واحد آستارا با بیان اینکه به دلیل علاقه‌ای که به فعالیت‌های عام‌المنفعه و بشردوستانه داشتم از سال ۱۳۹۰ عضو جمعیت هلال احمر شدم، بیان کرد: پس از ورود به دانشگاه نیز به‌عنوان دبیر کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه آزاد به فعالیت‌های خود در این زمینه ادامه دادم.

وی تصریح کرد: از فعالیت‌های شاخص خود می‌توانم به حضور داوطلبانه در مراکز تزریق واکسیناسیون، حضور در مراکز درمانی و کمک به کادر درمان، انجام غربالگری در مبادی مرزی در زمان شیوع ویروس کرونا، برگزاری کاروان‌های سلامت و نیکوکاری و ارائه آموزش‌های فرهنگی و امدادی و خدمات حمایت‌های روانی با همکاری دانشگاه آزاد و جمعیت هلال احمر در مناطق محروم و حادثه‌دیده اشاره کنم.

دارنده تندیس ملی فداکاری دانشجویان ایران با اشاره به رسالت انسان در نوع‌دوستی ابراز کرد: از نگاه من هر انسانی رسالتی دارد که باید آن رسالت و وظیفه انسانی و اجتماعی خود را به بهترین نحو انجام دهد. انجام خدمات بشردوستانه باعث رشد و شکوفایی روحی و فکری در جوانان و دانشجویان و همچنین باعث تربیت جوانان متعهد و مسئول خواهد شد. خداوند را شاکرم که به‌عنوان یک دانشجوی جوان توفیق یافتم به هموطنان خود خدمت کنم و مؤثر واقع شوم.

انتهای پیام