صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۵۸۹۱۹
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۲

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد با تأکید بر اینکه نامگذاری سال توسط رهبر انقلاب با یک فرایند کارشناسی و مبتنی بر نیازهای کشور انجام شده است، گفت: گام اول تولید دانش‌بنیان خودکفایی در تأمین فناوری‌های راهبردی است.

به گزارش ایکنا از یزد، سید مسعود عظیمی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد، امروز، 1 خردادماه در اولین جلسه ستاد اقتصاد دانش بنیان در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان، به اهمیت توسعه زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری برای نقش آفرینی هرچه بیش‌تر شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، تولید محصولات دانش‌بنیان و تجاری سازی دستاوردهای آنها پرداخت.

وی با تأکید بر اینکه نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری با یک فرایند کارشناسی و مبتنی بر نیازهای کشور انجام گرفته است، بیان کرد: اولویت اول در تولید دانش بنیان باید تمرکز بر روی فناوری مورد نیاز کشور باشد و همچنین در تولید دانش بنیان، باید کشور را از واردات محصولات و فناوری‌های راهبردی بی‌نیاز کنیم و پس از بررسی‌های دقیق، نیاز اساسی کشور در زمینه واردات شناسایی و بر تولید دانش بنیان آن محصول و یا فناوری تمرکز شود.

عظیمی نداشتن روحیه کار تیمی و عدم تشخیص نیازهای مهم استان را از دلایل عدم موفقیت برخی شرکت‌های دانش بنیان استان دانست و بر تشکیل کارگروه‌های تخصصی در بخش‌های مختلف استان اعم از صنایع، کشاورزی و ... به منظور حمایت همه جانبه از واحدهای تحقیق و توسعه تأکید کرد.

وی نقش دانشگاه فنی و حرفه‌ای را به عنوان یک دانشگاه کارآفرین در راستای توسعه شرکت‌های نوآور و دانش بنیان و پیشبرد اهداف این شرکت‌ها مهم دانست.  

عندلیب اردکانی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد نیز در این نشست، تشکیل ستاد اقتصاد دانش بنیان و به‌کارگیری تمام امکانات و ظرفیت‌های دانشگاهی را گامی لازم و مهم جهت تحقق شعار سال از سوی مقام معظم رهبری دانست و با تقدیر از اهتمام ویژه استاندار یزد به این موضوع، همراهی و همکاری دانشگاه فنی و حرفه‌ای را در مسیر توسعه دانش بنیان اعلام کرد.  

انتهای پیام