صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۶۳۵۹۹
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۰

سرپرست آموزش و پرورش لرستان با اشاره به فعالیت ۳۷۴ مدرسه طرح امین در این استان، گفت: ۵۰۰ روحانی برای برپایی نماز جماعت در مدارس و ادارات تابع آموزش و پرورش همکاری دارند.

به گزارش ایکنا از لرستان، رضا عزتی، سرپرست آموزش و پرورش لرستان شنبه، ۲۱ خرداد در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی حسینی، امام‌جمعه بروجرد با اشاره به ارتباط حوزه و آموزش و پرورش، گفت: روحانیت ظرفیت مناسبی برای تعلیم و تربیت است که در این راستا آموزش و پرورش با به‌کارگیری سرباز طلبه‌ها در حوزه پرورشی و همچنین همکاری ۵۰۰ روحانی برای برپایی نماز جماعت پرشور در مدارس و ادارات تابع از این ظرفیت به خوبی استفاده کرده است.

وی به فعالیت ۳۷۴ مدرسه طرح امین در استان اشاره کرد و اضافه کرد: ارتقای مدارس طرح امین و مدارس علوم و معارف اسلامی در سطح استان در دستور کار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی حسینی، امام‌جمعه بروجرد نیز در این دیدار با تبریک سالروز ولادت باسعادت امام رضا(ع)، گفت: مسئولیت‌ها وسیله‌ای برای خدمت به مردم و نظام است و اینکه دیگران به کار و فعالیت مسؤلان نیازمند هستند هم نعمتی است که باید قدر و ارزش آن را دانست.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش امانت‌دار مردم است، افزود: شخصیت اصلی انسان‌ها در دوران نوجوانی به‌ویژه در دوران مدرسه شکل می‌گیرد که لازم است فعالیت‌های  بیشتری  در بحث تربیتی، اخلاقی و معنوی برای دانش‌آموزان در مدارس صورت گیرد.

حسینی ارتباط صمیمی با معلمان و فرهنگیان را مهم دانست و ادامه داد: انتقادپذیر بودن و تعامل با معلمان در پیشبرد کارهای آموزشی و تربیتی  تاثیرگذار است.

امام‌جمعه بروجرد با انتقاد از  دخالت برخی‌ها در عزل و نصب‌ها، گفت: این خلاف منویات مقام معظم رهبری و قانون است و کسانی که حق دخالت در این امور را ندارند نباید با فشار جلوی انتصاب مدیران شایسته را بگیرند.

نریمان سبحانی‌نیا، مدیر آموزش و پرورش شهرستان بروجرد هم در این نشست سادگی، صداقت و مردمی بودن را از ویژگی‌های امام‌جمعه بروجرد نام برد و گفت: از نقطه نظرات و رهنمودهای امام‌جمعه بروجرد و سایر نیروهای انقلابی و دلسوز شهر فرزانگان در بحث مسائل آموزشی، تربیتی و پرورشی استفاده خواهم کرد.

انتهای پیام