صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۶۴۲۰۱
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴

امام‌جمعه نگین‌شهر با بیان‌اینکه حفظ طبیعت باید به یک فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود، افزود: حفظ منابع طبیعی به عنوان سرمایه‌ای ارزشمند به عنوان وظیفه بر همگان واجب است و در کنار منابع طبیعی بودن تکلیف شرعی است.

به گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام بابا‌محمدی، امام‌جمعه نگین‌شهر در یک اقدام جهادی در حفظ طبیعت و جمع‌آوری زباله‌ها که با حضور بسیجیان پایگا‌ه‌های حوزه توحید و فرمانده این حوزه روز گذشته، 23 خرداد برگزار شد، اظهار‌کرد: منابع طبیعی بستر حیات و توسعه پایدار است و حفاظت و نگهداری از منابع طبیعی، جنگل‌ها و مراتع باید اولویت همه مسئولان باشد زیرا این منابع ارزشمند هستند.

حجت‌الاسلام بابامحمدی‌ بیان‌کرد: ما در قبال تمیز کردن محیط زیست وظیفه داریم، لذا حفظ منابع طبیعی به‌عنوان سرمایه‌ای ارزشمند وظیفه واجب همگان است و در کنار منابع طبیعی بودن تکلیف شرعی است.

امام‌جمعه نگین‌شهر با تأکید بر فرهنگ سازی حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی افزود: حفاظت از منابع طبیعی باید با اشاعه فرهنگ بهره‌برداری اصولی در جهت توسعه پایدار نهادینه شود که در این خصوص همه مردم می‌توانند نقش مهمی در ترویج فرهنگ حفظ و حراست از عرصه‌های ملی و انفال ایفا کنند.

حجت‌الاسلام بابامحمدی با بیان‌اینکه همه افراد نسبت به محیط زیست و منابع طبیعی مسئول هستیم، تصریح کرد: همانطوری که طبیعت نسبت به ما مهربان است و به محیط زندگی ما زیبایی و طراوت می بخشد ما هم باید با طبیعت مهربان باشیم و لازم است جمع آوری زباله از طبیعت را به فرهنگ عمومی جامعه تبدیل کنیم.

انتهای پیام