صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۶۴۷۵۸
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۹

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: پیش‌بینی می‌کنیم با واکسیناسیون خوبی که علیه کرونا صورت گرفته، این بیماری کنترل شده و یک بیماری بومی شود.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک، رضا شجاعی، سرپرست معاونت درمان این دانشگاه در اراک، بیان کرد: با توجه به ۴ دوره واکسیناسیونی که علیه این بیماری و با هدف کنترل آن و کاهش ابتلا و مرگ و میر صورت گرفته، پیش‌بینی می‌کنیم در آینده‌ای نه چندان دور این بیماری کنترل شده و با کاهش قدرت آن مانند بیماری‌هایی فصلی با واکسیناسیون مانند آنفلوآنزا رو به رو شویم.

وی افزود: همچنان مواردی از ابتلاء به کرونا دلتا در کشور و جهان گزارش می‌شود که نشان دهنده پنهان بودن این بیماری است.
وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی کرونایی ثبت نشده است، تاکید کرد: در مورد بیماری‌های محتمل و بستری در تمام بیمارستان‌های تابعه دانشگاه و بیمارستان‌های خصوصی ۲۹ مورد ثبت شده که از این تعداد ۲۶ مورد محتمل غیر لزوم برای انجام تست، ۳ مورد تست مثبت، ۷ مورد نیازمند به مراقبت‌های ویژه بودند.

شجاعی یادآور شد: این اعداد و ارقام نشان می‌دهد به سمت کنترل و مدیریت بیماری کرونا گام برداشته و زحمات زیادی کشیده شده است، اما به این معنا نیست تا نسبت به بیماری سهل‌انگاری کرده و از رعایت بهداشت و پروتکل‌های ایمنی و بهداشتی غافل شویم.

انتهای پیام