صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۶۵۶۳۵
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸

مسئول قرارگاه فرهنگی حضرت فاطمه زهرا(س) اردبیل گفت: کارگروه‌های فرهنگی و اجتماعی مختلفی در قرارگاه فرهنگی حضرت فاطمه زهرا(س) تشکیل شده که امیدواریم با همکاری و ارتباط‌دهی این کارگروه‌ها بتوانیم محورهای عملیاتی خوبی در سطح محلات شهر اردبیل برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی ایجاد کنیم.

به گزارش ایکنا از اردبیل، علی حسن‌زاده، مسئول قرارگاه فرهنگی حضرت فاطمه زهرا(س) اردبیل، ۳۱ خردادماه، در مراسم عقد تفاهم‌نامه همکاری بین ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان و قرارگاه فرهنگی حضرت فاطمه زهرا(س) در اردبیل اظهار کرد: کارگروه‌های فرهنگی و اجتماعی مختلفی در قرارگاه فرهنگی حضرت فاطمه زهرا(س) تشکیل شده که امیدواریم با همکاری و ارتباط‌دهی این کارگروه‌ها بتوانیم محورهای عملیاتی خوبی در سطح محلات شهر اردبیل برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی ایجاد کنیم.

وی افزود: برنامه‌های تخصصی همچون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، خانواده، عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر، مهدویت، سواد رسانه‌ای، جهاد تبیین و مشاوره‌ها از جمله فعالیت‌های مشترک خواهد بود.

حسن‌زاده بیان کرد: امیدواریم این برنامه‌های تشکیلات محور بتواند به شناسایی مناطق آسیب‌پذیر و کم برخوردار فرهنگی و روی کار آمدن حلقه‌های میانی در محلات و مساجد منجر شود.

استفاده از ظرفیت‌های هنر برای اجرای برنامه‌های فرهنگی

امیر رجبی، رئیس حوزه هنری استان اردبیل نیز در ادامه بیان کرد: در خصوص اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری با محوریت غنی‌سازی اوقات فراغت در ۱۱۰ مسجد مناطق مختلف استان به‌ویژه مناطق کم‌برخوردار و محلات حاشیه‌ای شهر اردبیل بحث و تبادل نظر شد.

وی با اشاره به اهمیت استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود گفت: شناسایی استعدادهای پنهان و کمک در جهت شکوفا ساختن این استعدادها یکی از مهم‌ترین اولویت‌های حوزه هنری در استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود است.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل بیان کرد: ما باید نسل کودک، نوجوان و جوان‌مان را مهیا کنیم تا در تراز انقلاب اسلامی در حوزه هنر بروز و ظهور داشته باشند و در این زمینه حوزه هنری، می‌تواند با استفاده از امکانات مختلفی که در مساجد استان وجود دارد به توسعه فرهنگ و هنر و پرورش استعداد کمکی کرده باشد.

رجبی تصریح کرد: حوزه هنری با هم‌افزایی در این طرح به دستاوردهای خوبی مثل صرفه‌جویی در هزینه‌ها، عدم موازی‌کاری در فعالیت‌ها، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود، ایجاد انگیزه در افراد برای تولید آثار ارزشی، آموزش مستقیم و میدانی دست می‌یابد.

مصطفی آمون، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل نیز در ادامه با اشاره به اینکه همدلی و همکاری نهادهای فرهنگی می‌تواند به انسجام بخشی در فعالیت‌ها منجر شود، گفت: هم‌افزایی در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی در محلات و رویکرد مسجد محوری، ایجاد حرکت عمومی و پای کار آوردن مردم در مقام افاده و استفاده در محلات و افزایش نشاط در محلات از مهمترین اهداف عقد این تفاهم نامه همکاری بین کانون‌های مساجد و قرارگاه فرهنگی حضرت فاطمه زهرا(س) است.

وی تصریح کرد: این تفاهم‌نامه می‌تواند ظرفیت‌های بزرگی برای تربیت نوجوانان و جوانان مومن متعهد تراز انقلاب اسلامی در سطح محلات و غنی‌سازی اوقات فراغت برای آنها را فراهم کند.

آمون بیان کرد: تقویت اصول و باورهای دینی انقلاب اسلامی در جوانان و جهت دهی به فعالیت‌های فرهنگی و هنری و ارتقای سطح فعالیت‌ها و کارکردهای برای رساندن نقش مساجد به تراز اسلامی از مهمترین سطح همکاری این 2 نهاد فرهنگی است.

آمون ادامه داد: تلاش خواهیم کرد تا برنامه‌های مسنجم فرهنگی، هنری، قرآنی و اجتماعی را به صورت مشترک در مساجد برگزار کنیم تا توانمندی‌های نوجوانان و جوانان در این حوزه‌ها بیش از پیش دیده شود.

انتهای پیام