صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۶۷۲۸۳
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس با بیان اینکه تاکنون تنها 7 شهر فاقد کتابخانه استان کتابخانه‌دار شده‌اند، گفت: هنوز 20 شهر استان فاقد کتابخانه عمومی هستند.

به گزارش ایکنا از فارس، سی و هفتمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان فارس امروز، ۷ تیرماه به ریاست محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس؛ جمعی از مدیران کل استانداری و مدیران دستگاه‌های اجرایی فارس و فرماندار و شهردار شیراز برگزار شد.

روح‌الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس در این نشست با ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های عمومی در استان گفت: با توجه به مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان، نقشه توسعه عمرانی چهار ساله ویژه کتابخانه‌های عمومی استان و همچنین اهداف پیش‌بینی شده در برنامه‌های توسعه کشور در حال تدوین است. نقشه توسعه عمرانی کتابخانه‌های عمومی استان فارس در قالب طرح آمایش سرزمینی تعریف شده که در صورت تأمین اعتبار، اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در دو شهر فاقد کتابخانه خان زنیان و داریون شیراز، در صورت تحویل ساختمان از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتابخانه عمومی این دو شهر افتتاح می‌شود، افزود: همچنین پروژه‌های کتابخانه‌ای در روستاهای دارنگون و کفترک شیراز، کتابخانه شماره دو دارای و فاز دوم عظیمی گراش به زودی تکمیل می‌شود و به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس ایجاد کتابخانه در شهرهای فاقد کتابخانه استان را اولویت مجموعه دانست و گفت: با تلاش‌های صورت گرفته تاکنون ۷ شهر فاقد کتابخانه استان، کتابخانه‌دار شده است؛ اما همچنان ۲۰ شهر فاقد کتابخانه در استان وجود دارد.

منوچهری با اشاره به متوقف ماندن پروژه کتابخانه مرکزی شیراز گفت: اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس از سال ۱۳۹۰ پیگیر تعیین زمین برای کتابخانه مرکزی شیراز است. ساخت کتابخانه مرکزی شیراز، پروژه اعتبار ملی دارد که این اعتبار هر سال برگشت می‌خورد. در سال ۹۸ با تأکید استانداری، مصوب شد چند سازمان، زمین‌های موجود را معرفی کنند که در نهایت، قطعه زمینی در میدان احسان و منطقه جبل الدراک به تأیید انجمن رسید و مطالعات اولیه و نقشه‌کشی آن نیز انجام شد. این پروژه به دلیل عدم انتقال زمین از سوی شهرداری، متوقف مانده است.

وی همچنین با اشاره به برنامه‌ریزی برای توسعه کتابخوانی در مناطق محروم افزود: ۵۰ کتابخانه عمومی روستایی در روستاها مستقر است؛ همچنین اولین طرح کتابخانه عشایری کشور هم در فارس ارائه خواهد شد.

انتهای پیام