صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۶۸۰۷۵
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷
فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان:

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان گفت: سپاه با استفاده از تمام ظرفیت‌های خود برای اسکان موقت و هم‌چنین زمینه‌سازی برای احداث منازل زلزله‌زدگان در کنار سایر مجموعه‌ها یاری‌رسان و در خدمت مردم خواهد بود.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، سردار اباذر سالاری، فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان، ظهر امروز، 11 تیرماه، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از ابتدای وقوع زلزله با استفاده از ظرفیت شهرهای هم‌جوار، نیروهای سپاه از شهرستان‌های لنگه، بندر خمیر و گروه‌های بسیجی و جهادی به منطقه اعزام شدند که امدادرسانی با اولویت نجات جان مردم از زیر آوار آغاز شد.

وی با اشاره به حجم بسیار گسترده تخریب منازل، تصریح کرد: در برخی مناطق خسارت‌ها بیشتر است که تمرکز بر امداد سریع قرار گرفت. با تعامل و همکاری با سایر نهادها و دستگاه‌های خدمات‌رسان، رفع محدودیت راه‌ها، کوچه و معابر در دستور کار قرار گرفت.

سالاری از اعزام برخی ماشین‌آلات عمرانی و ساختمانی به مناطق زلزله‌زده استان خبر داد و بیان کرد: نیروهای امدادی سپاه پس از بازگشایی معابر برای استقرار و نصب چادرها جهت اسکان زلزله‌زدگان در کنار نیروهای هلال احمر هستند.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان در پایان یادآور شد: سپاه با استفاده از تمام ظرفیت‌های خود در گام بعدی نیز برای اسکان موقت و هم‌چنین زمینه‌سازی برای احداث منازل زلزله‌زدگان در کنار سایر مجموعه‌ها یاری‌رسان و در خدمت مردم خواهد بود.

یادآور می‌شود؛ بامداد امروز، ۱۱ تیرماه، زلزله ۶.۱ ریشتری استان هرمزگان به ویژه شهرستان بندرخمیر را لرزاند، آمار کشته‌شدگان تاکنون ۵ تن و مصدومان ۴۸ نفر اعلام شده است، ۳ مرد و ۲ زن در این زلزله جان باختند. بر اساس گزارش ژئوفیزیک بعد از این زلزله تعداد زیادی زلزله دیگر به ثبت رسیده که بزرگ‌ترین آن ۴.۵ بوده و در ساعت ۷ و ۵۹ دقیقه به وقوع پیوسته است. در حال حاضر تمامی گروه‌های امدادی، جهادی و بیمارستان‌های استان هرمزگان در آماده‌باش کامل هستند و انتقال خون هرمزگان آمادگی کامل تأمین خون بیمارستان‌ها را دارد.

انتهای پیام