صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۶۸۸۷۰
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۸

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه گفت: به مناسبت گرامیداشت عید غدیر بیش از ۱۵۰ ایستگاه صلواتی در سطح شهر ارومیه با همکاری مردم و خیران راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام منصور امامی، مدیدکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، ۱۴ تیر در جلسه بانوان فعال فرهنگی که در مسجد حاجی‌خان ارومیه برگزار شد، با اشاره به لزوم پرداختن به مسئله غدیر و در اولویت قرار دادن تبیین مسئله امامت و ولایت، اظهار کرد: عید غدیر به عنوان عیدالله‌الاکبر باید هم چون عید نوروز بزرگ و عظیم برگزار شود و عید غدیر، عاشورا و ظهور تکمیل کننده همدیگر هستند و باید از این فرصت برای تبیین اسلام سیاسی استفاده شود.

وی با اشاره به لزوم احیای برخی آداب و رسوم دینی از جمله خاتم‌بخشی، صله ارحام، بازدید از سادات، پهن کردن سفره‌های غدیری و بیان فضائل امام علی(ع) افزود: هر قدمی که برای حضرات معصومین و اهل بیت(ع) برمی‌داریم قطعا خداوند در این دنیا و آخرت جبران خواهد کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی از راه‌اندازی ستاد مردمی غدیر در استان خبر داد و گفت: ستاد مردمی غدیر در آذربایجان غربی و ارومیه حدود یک ماه است که راه‌اندازی و کمیته‌بندی شده است و بیش از ۴۰ عنوان برنامه شاخص قرار است توسط مردم در سطح شهر ارومیه برگزار شود و لازم است بانوان فرهنگی و هیئتی بیش از گذشته در این امر همکاری و مشارکت کنند.

وی ادامه داد: امام علی علیه‌السلام به عنوان پدر ائمه و امت هستند و تمام اوصاف و صفات الهی در وی تجلی یافته است و از جمله یادگاران حضرت کتاب شریف نهج‌البلاغه است که باید جلسات متعدد نهج‌البلاغه خوانی و تبیین این کتاب شریف در طول سال برگزار شود.

حجت‌الاسلام امامی با تاکید بر این که ذکر امام علی علیه‌السلام عبادت است، گفت: باید فضائل امام علی(ع) و اشعار در وصف حضرت را به فرزندان خودمان یاد بدهیم و آنها را با حب ولایت و امیرالمؤمنین(ع) تربیت کنیم که دوستی اهل بیت(ع) انسان را از گمراهی نجات می‌دهد.

در ادامه این جلسه رئیس اداره تبلیغات ارومیه با بیان این که خلاصه‌ای از محتوای غدیر از منابع اهل سنت تهیه و در اختیار مادحین، روحانیون و هیئتی‌ها قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: خلاصه رویداد مهم غدیر در قالب کتاب‌چه در اختیار مبلغین غدیر قرار خواهد گرفت تا در مجالس بیان شود.

حجت‌الاسلام حسن محمدی از طبخ آش نذری به مناسبت غدیر در محلات مختلف ارومیه خبر داد و افزود: به مناسبت غدیر در محلات مختلف ارومیه آش نذری طبخ خواهد شد که حدود ۵۰ مورد آن توسط هیئات مذهبی با همکاری تبلیغات اسلامی خواهد بود.

وی همچنین در ادامه به راه‌اندازی بیش از ۱۵۰ ایستگاه صلواتی در سطح شهر ارومیه با همکاری مردم و خیران اشاره و بیان کرد: برنامه‌های متعددی در ایام غدیر تدارک دیده شده است که دیدار با سادات شیعه و سنی، طبغ ده‌ها هزار غذای گرم توسط مردم، پرده‌خوانی غدیر، برگزاری جلسات تبیینی جایگاه امامت و ولایت با استفاده از سخنران‌های برجسته، تولید محتوای رسانه در مورد امامت و ولایت و ویژه‌برنامه‌های کودک و نوجوان از جمله آنهاست و در همه این برنامه‌ها مردم پای کار خواهند بود.

 

انتهای پیام