صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۶۹۱۳۴
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۷
معاون پژوهشی جامعةالمصطفی(ص) بیان کرد:

معاون پژوهشی جامعةالمصطفی(ص) با بیان اینکه آدم‌سازی از اهداف غایی حضور در مسیر کسب و نشر معارف ناب الهی است، گفت: همواره باید توجه داشته باشیم که خودسازی نخستین و مهم‌ترین گام در مسیر آدم‌سازی است.

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید عبادی، معاون پژوهشی جامعةالمصطفی(ص) العالمیه، ۱۵ تیرماه در آیین رونمایی از مجله کارورزی و پژوهشی مدرسه علوم و معارف اسلامی المصطفی(ص) در سخنانی ضمن تقدیر از تلاش پژوهشی تمام المصطفائیان به ویژگی‌های معلم خوب اشاره و اظهار کرد: معلم و مدرس خوب در عین تدریس، هیچگاه از جایگاه والای مربی‌گری و پرورش غفلت نمی‌کند.

استاد جامعةالمصطفی(ص) العالمیه به روایت «زَکوةُ العِلمِ نَشرُهُ» اشاره کرد و با بیان اینکه در ارائه آموزش باید مسیر پژوهش را در پیش بگیریم، گفت: پژوهشگری از مباحث تخصصی زمانه به شمار می‌رود و میدان‌داری در آن نیازمند دریافت مهارت‌های کاربردی فنون پژوهش است.

معاون پژوهش جامعةالمصطفی(ص) به گستره وصف‌ناپذیر قلم‌فرسایی در حوزه پژوهش اشاره کرد و افزود: قله‌های علم، معرفت و دانشمندانِ بنام حوزه‌های مختلف دانشی نیز در نخستین گام‌های ورود خود با خطا و اشتباهات پژوهشی روبرو بودند؛ اصرار بر استمرار مسیر و بهره‌گیری از تجربیات، ایشان را به قله‌های دانشی رهنمون ساخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی بر اهمیت پشتوانه پژوهشی تمام فعالیت‌های آموزشی، تربیتی و پژوهشی و تأثیر آن بر اتقان رویکرد‌ها تأکید کرد و افزود: آراستگی به خلاقیت و نوآوری در ساحت‌های مختلف آموزشی، نیازمند توجه به مهارت‌ها و بهره‌گیری از پشتوانه‌های پژوهشی است.

وی، حضور در عرصه تحصیل علوم و معارف الهی را موهبتی بزرگ دانست و تأکید کرد: آدم‌سازی، به عنوان ارزشمندترین رویکرد یک فعالیت جهان که بر تمام ابعاد تأثیرات پایدار و بسزایی دارد، از اهداف غایی حضور در مسیر کسب و نشر معارف ناب الهی است لذا همواره باید توجه داشته باشیم که خودسازی نخستین و مهم‌ترین گام در مسیر آدم‌سازی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی در بخش دیگری از سخنان خود، به حکایتی از رسول خدا(ص) در باب سیره انبیاء الهی اشاره کرد و گفت: سنگ‌اندازی‌های مسیر کسب و نشر معارف الهی از مهم‌ترین مؤلفه‌های رشد انبیاء و اولیاء الهی است چرا که در هر مسیری قرار می‌گیریم، باید همت بلند را در پیش گرفته و گام‌های استوار و بزرگی را برای رسیدن به هدف برداریم.

انتهای پیام