صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۷۰۱۵۳
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۱

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ازبکستان از سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به تاشکند به منظور تحکیم روابط پارلمانی و تسهیل ارتقاء روابط اقتصادی، فرهنگی و سیاسی بین دو کشور خبر داد.

به گزارش ایکنا، مهر نوشت: غلامرضا نوری‌قزلجه، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ازبکستان در جمع خبرنگاران درباره سفر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی به ازبکستان، گفت: این سفر با دعوت همتای ازبکستانی قالیباف عصر سه‌شنبه آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه این سفر، نشان‌دهنده اهمیت ارتقای روابط پارلمانی با کشورهای حوزه آسیای میانه است، دیدار با رؤسای مجالس ازبکستان و گفت‌وگو با تجار و بازرگانان و نیز بازدید از برخی ظرفیت‌های فرهنگی برای ارتقای روابط دو کشور را از جمله برنامه‌های رئیس مجلس و هیئت همراه در ازبکستان عنوان کرد.

نوری‌قزلجه در ادامه بیان کرد: ایران و ازبکستان با وجود داشتن اشتراکات فرهنگی و منطقه‌ای، تاکنون در توسعه روابط به خصوص تسهیل روابط تجاری دچار کاستی‌هایی بوده‌اند که امیدوارم این سفر و استفاده از قدرت دیپلماسی پارلمانی بتواند موجب ارتقای روابط دوکشور در حوزه‌های مختلف شود.

وی با بیان اینکه آسیای میانه یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های مغفول در حوزه تجارت خارجی کشور است، افزود: آسیای میانه به دلیل اشتراکات کشورها و نیز فعالیت سازمان‌های همکاری‌های شانگهای و اکو در آن و نیز استفاده از ظرفیت مجمع مجالس آسیایی، می‌تواند نقش مهمی در توسعه صادرات کشور، افزایش درآمدهای پایدار ارزی و نیز دسترسی به بازارهای بزرگ‌تر برای تولیدکنندگان ایرانی داشته باشد.

انتهای پیام