پنل دوم دومین کنفرانس پژوهشهای نشر با عنوان «سیاستگذاری نشر و کتب درسی» در سالن دکتر ایرج افشار کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برگزار شد.
«بازاریابی محتوایی در صنعت نشر ایران: از ابعاد شناختی تا اثربخشی» عنوان سخنرانی زهرا ناصری، دکترای مدیریت اطلاعات دانشگاه تهران سخنران سوم از پنل دوم در دومین کنفرانس پژوهشهای نشر بود.
ناصری در ارائه مقاله خود گفت: طبق نظر متخصصان تنها راهکار برای برونرفت از این وضعیت، بازار کتاب و جذب مخاطب بیشتر و بازاریابی است. در این زمینه باید از رویکرد «رانشی» به «کششی» تغییر پارادایم بدهیم.
این پژوهشگر ادامه داد: ما در عصر رسانههای اجتماعی، عصر مخاطبان نسل زرد و در عصر محتوا هستیم. بازاریابیای که بر این اصول استوار باشد «بازاریابی محتوایی» است. هدف این راهبرد در برقراری ارتباط با مشتری است و از رسانههای خصوصی تحت مالکیت خود استفاده میکند.
وی با بیان اینکه در این پژوهش هدفمان را جذب مخاطب بیشتر تعیین کردیم و برای شش ماه این استراتژی را آزمایش کردیم، ادامه داد: بر اساس مدل بازاریابی محتوایی که روی اینستاگرام و تلگرام یک ناشر استفاده کردیم، نتایج مثبتی به دست آوردیم که حاکی از افزایش فروش ناشر نیز بود.
این پژوهشگر در پایان بیان کرد: شخص باید سه مرحله را طی کند که اول آگاهی از محصول، دوم ارزیابی محصول و سوم اقدام به خرید است. این یکی از استراتژیهای به روز بازاریابی است که میتواند به رونق صنعت نشر کمک کند.
انتهای پیام