صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۷۰۹۸۰
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶

امام‌جمعه کرمان با بیان اینکه دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص غدیر این است که این عید تبدیل به تفرقه و اختلاف نشود و باید مواظب باشیم، گفت: جامعه اسلامی در امامت اختلاف ندارند و همه معتقد به آن هستند.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان، امروز، ۲۴ تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، گفت: تقوای الهی عامل اصلی است که زاد و توشه الهی را جدی بگیریم.

وی با اشاره به سخن امام علی(ع) برای فراهم کردن زاد و توشه آخرت، بیان کرد: امروز روز عمل و فردا روز حساب است. در روز عمل باید قدر خود را بدانیم زیرا جاذبه‌های دنیا زودگذر هستند و اگر مسئولیت‌های ما برای رضایت خداوند نباشد فایده‌ای برای آخرت ندارد.

امام‌جمعه کرمان در ادامه سلسله مباحث گذشته در خصوص ریشه‌های سعادت، گفت: تقوا از ریشه‌های مهم و اصلی سعادت است. اهل ایمان باید تقوا را رعایت کنند. باید توجه کنیم که عمل، گفتار، کردار و رفتار تا چه اندازه مورد رضایت خداوند است زیرا این موارد برای قیامت ما مفید است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه قرآن راه سعادت و شقاوت را برای ما مشخص می‌کند، گفت: گاهی ما در جهل مرکب قرار می‌گیریم که این مصیبت بزرگی است؛ بنابراین اگر بخواهیم قدرت تشخیص داشته باشیم باید با تقوا باشیم که انواع مختلفی از تقوا وجود دارد و تقوای فردی، جمعی(تقوا در اجتماع و محیط کار، تقوا در خانواده و برخورد با همسر و فرزندان)، تقوای مالی، تقوای جنسی و تقوای سیاسی از جمله انواع تقوا است.

وی با تأکید بر اینکه اگر رعایت تقوا جدی گرفته نشود عواقب بدی به دنبال دارد، افزود: زمانی که پرده طمع، مقام‌پرستی، دوستی افراطی، حزب‌گرایی، قوم‌گرایی، عقل را بپوشاند فرد قدرت تشخیص را از دست می‌دهد و دل را کدر می‌کند؛ بنابراین باید باتقوا بود و در همه صحنه‌ها خدا را ببینیم.

امام‌جمعه کرمان در خطبه دوم نماز جمعه ضمن تبریک ولادت امام هادی(ع) و امام موسی کاظم(ع)، به آغاز هفته بهزیستی اشاره و بیان کرد: کسانی که در بهزیستی خدمت می‌کنند برای زندگی بهتر دیگران عمر خود را وقف می‌کنند که عبادت بزرگی است و امیدواریم کمک‌های جدی‌تری از سوی خیرین و مردم به‌ویژه برای اقشار آسیب‌پذیر تحت پوشش بهزیستی صورت بگیرد.

وی با اشاره به روز تأمین اجتماعی، توجه جدی‌تری مسئولان به حقوق بازنشستگان و مطالبات آن‌ها را خواستار شد و گفت: سالروز تأسیس شورای نگهبان است که دو وظیفه مهم نظارت بر قوانین مجلس و حفاظت از قانون اساسی کشور را بر عهده دارد.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی ادامه داد: مطالبه شورای نگهبان، مطالبه علما ایران و نجف در دوران مشروطه است. این مطالبه شهدایی داشت که در راس آن‌ها شیخ فضل‌الله نوری بود که مشروطه مشروعه را مطالبه کرد و این خواست تمام علما و روحانیون بود.

وی با بیان اینکه برحسب وظیفه دوم، شورای نگهبان نظارت بر انتخابات را نیز برعهده دارد، گفت: این نظارت موثر و استصوابی است و صرفا کسب اطلاع نیست بلکه در هر مرحله انتخابات حق نظارت و برخورد با تخلفات دارد. دفاع از دیانت قوانین برعهده این نهاد مقدس است و حقوق‌دانان و فقها جمعیت مجاهد و ایثارگری هستند که قابل تکریم هستند.

امام‌جمعه کرمان با تبریک بزرگداشت آیت‌الله کاشانی و عید غدیر گفت: عید مبعث و غدیر دو عید بزرگ هستند که مدیریت جامعه را برای مردم بیان می‌کنند. مبعث بحث نبوت و رسالت و غدیر بحث امامت و ولایت را مطرح می‌کنند.

وی با بیان اینکه دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص غدیر این است که این عید تبدیل به تفرقه و اختلاف نشود و باید مواظب باشیم، افزود: تبلور مدیریت معصومانه جامعه بشری در بعثت و غدیر است. جشن غدیر جشن امام معصومی است که منصوب خداوند است یعنی جشن مدیریت عصمت بر جامعه بشریت است که ما آن را جشن می‌گیریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان ادامه داد: در غدیر انتخاب رهبر حزب خدا اتفاق میفتد. رهبر حزب‌الله در غدیر انتخاب می‌شود و آن هم رهبری است که هدف و آرمانش جلب رضایت خداوند است. حزب‌الله نیز در جامعه به دنبال رضایت خداست و رهبریت این حزب پس از نبوت و رسالت در پوشش امامت و ولایت در غدیر رقم می‌خورد.

وی با بیان اینکه جامعه اسلامی در امامت اختلاف ندارند و همه معتقد به آن هستند، افزود: یک اختلاف کلامی و اعتقادی در مورد جایگاه امامت وجود دارد. گروهی امام را اصلی از اصول دین می‌دانند و گروهی امام را فرعی از فروع دین می‌دانند.

امام‌جمعه کرمان با بیان اینکه امامیه نگاه به امامت و ولایت را از اصول دین می‌دانند، گفت: زیرا مجری عدالت در جامعه باید امامی باشد که معصوم است تا مردم در مصادیق عدالت اشتباه نکنند و خطا نروند. بنابراین، غدیر جشن نصب امامی است که در راه اجرای عدالت شربت شهادت نوشید.

وی در پایان با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به حجاج، اظهار کرد: در این پیام سه محور مهم به کل جامعه اسلامی تذکر داده شد و آن وحدت، معنویت و مقاومت برای دو محور اول است. اگر جامعه اسلامی اختلافی دارند باید خود آن را حل کنند و نباید به بیرون کشیده شود. معنویت نباید کم‌رنگ شود زیرا سبب شکست مسلمانان می‌شود، همانطور که کم رنگ شدن وحدت سبب شکست می‌شود و این امر مهم زمانی محقق می‌شود که مقاومت ما جدی باشد.

انتهای پیام