صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۷۲۰۲۹
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸
عوامل جذب نسل جدید به قرآن / ۱۲

غلامرضا شاه‌میوه، داور مسابقات بین‌المللی قرآن در تشریح عوامل جذب نسل جدید به قرآن، گفت: در این حوزه بسیار خلأ و نقصان داریم که نیاز به سرمایه‌گذاری و تربیت نیروی انسانی دارد.

غلامرضا شاه‌میوه، داور مسابقات بین‌المللی قرآن، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به مهم‌ترین عوامل جذب نسل جدید به فعالیت‌های قرآنی گفت: وقتی می‌خواهیم یک سرمایه‌گذاری روی نسل جوان و نوجوان خود انجام دهیم نیاز است که نیروی انسانی لازم را تربیت کنیم.

وی با تصریح اینکه نیروی انسانی لازم یعنی کسی که بتواند با آن‌ها به زبان خود کار و آن‌ها را به قرآن جذب کند، اظهار کرد: این نیروی انسانی را اکنون نداریم و برای تربیت آن نیاز به امکانات و بودجه داریم.

این داور مسابقات بین‌المللی قرآن افزود: اکنون بسیاری از کسانی که در مهدهای کودک یا مهدهای قرآنی دارند فعالیت می‌کنند تخصص لازم را ندارند و برخی از آن‌ها زبان و ادبیات کودکان را متوجه نمی‌شوند لذا به نظر می‌رسد اگر بخواهیم در حوزه نونهالان و نوجوانان سرمایه‌گذاری کنیم ابتدا باید نیروی انسانی لازم را تربیت کنیم که بتوانند با آن‌ها ارتباط برقرار کنند، وقتی ارتباط خوبی برقرار نمی‌شود و محبت و مهری که باید از استاد و معلم ببینند، نمی‌بینند طبیعی است که زیاد گرایش به قرآن نیز پیدا نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه در این حوزه بسیار خلأ و نقصان داریم که نیاز به سرمایه‌گذاری و تربیت نیروی انسانی دارد و بودجه لازم را می‌طلبد، اضافه کرد: باید به طور مثال ۱۰،۱۵ هزار مربی در سطح کشور تربیت کنیم و آن‌ها در استان‌های مختلف در مهدها و دبستان‌ها و مدارس پخش شوند و بتوانند با کودکان ارتباط بگیرند.

شاه‌میوه ادامه داد: اکنون اینگونه نیست و بسیاری از معلمان قرآن حتی در آموزش و پرورش از تخصص لازم برخوردار نیستند؛ منظور از تخصص بحث تربیتی است نه اینکه حتماً قاری یا حافظ قرآن باشند بلکه باید بتوانند از نظر تربیتی با این نسل ارتباط خوبی بگیرند و زبان آن‌ها را متوجه شوند و از طریق اردوها و برنامه‌های تفریحی دائم با این‌ها زندگی کنند و آن‌ها را جذب کنند.

وی در پایان گفت: این مسئله نیاز به یک فکر وسیع‌تر در سطح کلان در کشور به خصوص در آموزش و پرورش و همچنین دست و دلبازی بیشتر برای بودجه‌هایی که باید در این زمینه خرج کنند، دارد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط