صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۷۵۰۸۷
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶

ویژه‌برنامه «خون خدا» با محوریت مقتل‌خوانی و گفت‌وگو درباره قیام عاشورا به همت سرای هنر و اندیشه اصفهان در حال برگزاری است.

به گزارش ایکنا از اصفهان، هر سال با آغاز ایام محرم، مراسم و برنامه‌هایی با محوریت قیام حضرت سیدالشهدا(ع) در گوشه‌ و کنار شهر برگزار می‌شود. سرای هنر و اندیشه(سُها) نیز امسال با آغاز دهه محرم، ویژه‌برنامه‌ای با عنوان «خون خدا» را در دستورکار قرار داده است. این برنامه به مقتل‌خوانی، گفت‌وگو درباره قیام عاشورا و ذکر مصیبت و مدح امام حسین(ع) اختصاص دارد.

ویژه‌برنامه «خون خدا» که از روز شنبه، هشتم مرداد آغاز شده است تا 15 مردادماه، هر روز از ساعت 18 در خیابان مسجدسید، خیابان ظهیرالاسلام، کوچه شهید حیرت، بن‌بست شکوفه برگزار می‌شود.

کتاب «الارشاد فی معرفة حجج الله علی العباد» معروف به «الارشاد» از شیخ مفید، محور این برنامه است. این کتاب که به زبان عربی تألیف شده، به تاریخ زندگی امامان شیعه می‌پردازد و سیدهاشم رسولی محلاتی آن را به فارسی ترجمه کرده است. شیخ مفید این کتاب را با توجه به روایاتی که در اختیار داشته، جمع‌آوری کرده است. کتاب از دو بخش تشکیل شده که بخش اعظم آن به شرح حال و ذکر فضایل امام علی(ع)، شرح زندگانی امام حسین(ع) و واقعه کربلا اختصاص دارد.

مینا حسن‌زاده

انتهای پیام