صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۷۷۲۲۳
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: اگر محرم، درس‌های کربلا و تاریخ عاشورا نبود، امروز نامی از اسلام باقی نمی‌ماند و به همین خاطر می‌توان گفت حماسه عاشورا سراسر شعارهای آزادی‌طلبی، استقامت و عزت نفس است.

به گزارش ایکنا از اردبیل، سردار غلامحسین محمدی‌اصل، فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، ۱۹ مردادماه، در بازدید از نمایشگاه لب‌های عطشان اردبیل اظهار کرد: حضور در جبهه‌های جنگ همراه با سلاح و مهمات است و در عقبه جنگ کارهای فرهنگی لازمه کار پشتیبانی از انقلاب و اسلام است و امروز کار در فضای مجازی همچون جنگ با سلاح و مهمات در وسط معرکه است.

وی با بیان اینکه ماه محرم فرصت مهمی برای انتقال فرهنگ اسلامی و دینی به نسل جوان و نوجوان جامعه است، گفت: امروز همه ما وظیفه داریم تا پیام عاشورا را به آیندگان انتقال دهیم و  کار ارزشمند عوامل برگزاری نمایشگاه لب‌های عطشان، یعنی انتقال پیام و فرهنگ عاشورا به جامعه و نسل‌های آتی است به همین سبب انتقال فرهنگ عاشورا به نسل آینده ضروری است.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، پایداری اسلام را از برکات فرهنگ عاشورا، خون امام حسین(ع)  و یاران باوفای ایشان عنوان کرد و افزود: به گفته امام(ره) محرم صفر اسلام را زنده نگه داشت و امروز فرهنگ عاشورا و درس‌های ماه محرم موجب شده تا بتوانیم در مقابل دشمنان شوم و نقشه‌های شوم آنها ایستادگی کنیم.

فرمانده سپاه استان اردبیل با بیان اینکه حماسه حسینی راز پیروزی و رمز تداوم انقلاب اسلامی است، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران و تقارن داشتن با ماه محرم اسلامی ثمره‌اش رسوایی طاغوت بود و فتنه 88 را عاشورا رسوا نمود، عاشورا باعث شد تا چهره واقعی دشمنان داخلی و خارجی و نقشه‌های شوم آنها برملا شود.

وی دوران دفاع مقدس، تداوم انقلاب اسلامی و ریشه دفاع مقدس و از خودگذشتگی مدافعان حریم اهل بیت(ع) را از نهضت عاشورا دانست و گفت: مدافعین حرم در راه حفظ  و پایداری اسلام و انقلاب نقش بسزایی را ایفا نموده‌اند و سینه‌های خود را در مقابل دشمن سپر کردند و امروز این را باید بدانیم که اگر رشادت و از خودگذشتگی مدافعان حرم نبود، وضعیت کنونی کشور به مراتب بدتر از سوریه فعلی بود.

وی تصریح کرد: نهضت عاشورا بهانه‌ای برای سرکوب فتنه‌ها در داخل کشور بود و اگر محرم و درسهای کربلا و تاریخ عاشورا نبود، امروز نامی از اسلام باقی نمی‌ماند و به همین خاطر می‌توان گفت حماسه عاشورا سراسر شعارهای آزادی طلبی و استقامت و عزت نفس است.

نمایشگاه لبهای عطشان به مدت 14 سال است که  بر پا می‌شود و از اول محرم افتتاح شده و همه روزه از ساعت ۱۸ الی ۲۴ مورد بازدید علاقمندان قرار می‌گیرد.

این نمایشگاه دارای ۳۰ غرفه بوده که از خروج از مدینه شروع شده و تا بازگشت اسرا به کربلا و نهایتا در ماکت بین الحرمین به اتمام می‌رسد.

انتهای پیام