صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۷۸۰۴۵
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳
در آیینی با حضور مشاور وزیر

در آیینی با حضور مشاور وزیر ورزش و جوانان، موعود بنیادی‌فرد به‌عنوان مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری معرفی شد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، امروز، ۲۳ مردادماه در آیینی با حضور مشاور وزیر ورزش و جوانان، از زحمات حمید کریمی، مدیرکل سابق تقدیر و موعود بنیادی‌فرد به‌عنوان مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری معرفی شد.

اسماعیل احمدی، مشاور وزیر ورزش و جوانان‌ در این آیین ضمن تقدیر از زحمات چندساله مدیرکل سابق، اظهار کرد: مایه مباهات است که در گام دوم انقلاب در خدمت مدیری جوان و ارزشمند باشیم که یکی از مفاخر این استان محسوب می‌شود و از ورزشکاران و معلمان کشور است چراکه این مدیر جوان با فعالیت در حوزه ورزش و شغل معلمی می‌تواند با دغدغه‌های ارزشمند کارهای بزرگی را در دو حوزه جوانان و ورزش انجام دهد.

وجود شش هزار پروژه نیمه‌تمام ورزشی در کشور

احمدی افزود: چهارمحال و بختیاری بیش از ۲۴۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که از این تعداد ۱۷۰ شهید از جامعه ورزشی هستند و مدال این شهیدان گرانقدر پلاک آن‌ها بوده است امروز نیز امیدواریم با به کارگیری تدبیر، تلاش، همت و با کمک و تلاش تشکل‌های مردم‌نهاد شاهد اتفاقات بزرگ ورزشی در این استان باشیم.

وی با اشاره به مردمی بودن وزارت ورزش و جوانان، ادامه داد: درحقیقت اصل انقلاب اسلامی بر پایه مردمی بودن است و برای ماندگاری انقلاب نیز باید توجه ویژه‌ای به مردم شود چراکه هرجا کاری برعهده مردم قرار گرفت آن کار به بهترین نحو انجام شد. برای نمونه در شیوع بیماری کرونا که تأثیر منفی بالایی نیز بر فعالیت‌های ورزشی در دنیا و ایران داشت شاهد بودیم با حضور سازمان‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد چه اقدامات ارزشمندی انجام شد و زندگی‌های بسیاری نجات یافتند. به مدیر کل جدید ورزش و جوانان استان نیز توصیه می‌شود به صورت خاص و در تمامی عرصه‌ها از نیروی مردم و به ویژه جوانان بهره‌مند شود.

احمدی با اشاره به وجود محرومیت در چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: بسیاری از این محرومیت‌ها و مشکلات موجود در حوزه‌های اشتغال و ازدواج جوانان با بهره‌مندی از نیروی تشکل‌های مردم‌نهاد قابل حل شدن است البته درصورتی که مسئولان نیز از مردم و جوانان حمایت کنند همچنین با به کارگیری نیروی جوانان در تمامی حوزه‌ها به ویژه ورزش شاهد قدرتمند شدن آن حوزه خواهیم بود.

مشاور وزیر ورزش و جوانان‌ با اشاره به نقش هیئت‌های ورزشی در امیدآفرینی، اضافه کرد: ورزش می‌تواند جامعه را سرشار از امید و نشاط کند، توجه به ورزش بانوان یعنی داشتن خانواده‌های شاد همچنین توجه به ورزش قهرمانی موجب درخشش نام ایران در دنیا خواهد شد، ورزش همگانی نیز به ویژه با وجود عشایر و روستاییان در چهارمحال و بختیاری از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه می‌تواند در جامعه عشایری و روستایی امیدآفرینی کند و سلامت آن‌ها را ارتقا بخشد.

وی تأکید کرد: درحال حاضر شش هزار پروژه نیمه‌تمام در وزارت ورزش و جوانان وجود دارد اما طی ۱۱ ماه گذشته برابر با ۹ سال زیرساخت‌های ورزشی کشور توسعه پیدا کرد و در هفته دولت نیز شاهد افتتاح پروژه‌های بزرگی خواهیم بود؛ امیدواریم استان چهارمحال و بختیاری نیز در حوزه ورزشی به یک استان ویژه در کشور تبدیل شود.

احیای موضوع اردوبام چهارمحال‌وبختیاری

در ادامه، موعود بنیادی‌فرد، مدیرکل جدید ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری ضمن تقدیر از تلاش‌های مدیرکل سابق، اظهار کرد: دارای مدرک دکترای تربیت بدنی و داور بین‌المللی فوتبال هستم و امیدوارم با کمک هیئت‌های ورزشی، وزارت ورزش و جوانان و دیگر نهادها همانند مدیرکل اسبق با سربلندی جایگاه خود را به مدیر بعدی تحویل دهم.

وی با اشاره به اهمیت حوزه جوانان افزود: این حوزه همواره مورد تأکید وزیر ورزش و جوانان و استاندار استان بوده است و با توجه به اینکه استان در این حیطه دارای رتبه پنجم کشوری است یعنی کارهای بزرگی صورت گرفته اما امیدواریم با همت و تلاش مضاعف همچنان این رتبه ارتقا پیدا کند و بتوانیم در استقلال و  ازدواج جوانان و توسعه تشکل‌های مردم‌نهاد فعالیت‌های مؤثری داشته باشیم همچنین از مهاجرت نخبگان و ورزشکاران استان جلوگیری کنیم.

بنیادی‌فرد ادامه داد: رتبه ۲۸ ام کشوری در سرانه فضای ورزشی زیبنده استان چهارمحال و بختیاری نیست و با وجود تلاش‌های بسیاری که توسط مدیرکل سابق ورزش و جوانان در این حوزه انجام شد اما همچنان افزایش این سرانه و نزدیک شدن آن به استانداردهای کشوری یکی از اهداف مهم است که با جدیت دنبال خواهد شد و تلاش می‌شود با روحیه عدالت‌محوری زیرساخت‌ها و سرانه ورزشی در تمامی شهرستان‌ها و مناطق محروم استان توسعه یابند.

مدیرکل ورزش و جوانان تأکید کرد: باید تلاش کرد تا پتانسیل‌های ورزشی موجود در چهارمحال و بختیاری در سراسر کشور معرفی شوند و به نحو احسنت از این پتانسیل‌ها بهره برده شود، متأسفانه موضوع اردوبام استان در حد حرف باقی‌مانده درصورتی که با توسعه زیرساخت‌ها می‌توان در استان از باشگاه‌های لیگ برتر کشور میزبانی کرد و با این کار از خروج ارز از کشور نیز جلوگیری می‌شود چراکه بسیاری از باشگاه‌های کشور اردوهای خود را در خارج از کشور برگزار می‌کنند درحالیکه ظرفیت‌های بسیاری در این استان برای میزبانی از آن‌ها وجود دارد.

انتهای پیام