صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۷۸۸۲۲
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: دانش‌آموزان، امانت یک نسل و قطعه‌ای از تاریخ در دست آموزش و پرورش هستند که از زوایای مختلف آموزشی و تربیتی باید مورد توجه قرار گیرند.

به گزارش خبرگزاری ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان، صبح امروز 25 مردادماه، در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش استان و  اعضای سازمان دانش‌آموزی، اظهار کرد: هم‌افزایی در عرصه‌های مختلف آموزش و پرورش به‌ویژه در تشکل‌های دانش‌آموزی برای تقویت دانایی و توانایی و برای ارتقای سطح دانش‌آموزان به‌عنوان سرمایه‌های اصلی نیروی انسانی باید مورد تاکید قرار گیرد.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزان، امانت یک نسل و قطعه‌ای از تاریخ در دست آموزش و پرورش هستند که از زوایای مختلف آموزشی و تربیتی باید مورد توجه قرار گیرند.

وی ادامه داد: محورهای سه‌گانه رهبر معظم انقلاب مبنی بر «تحصیل»، «تهذیب» و «ورزش» در برنامه‌های مختلف آموزش و پرورش و تشکل‌های دانش‌آموزی باید مورد تاکید قرار گیرند و همچنین توصیه‌های چهارده‌گانه مقام معظم رهبری خطاب به جوانان نیز همواره باید مورد توجه و یادآوری قرار گیرد.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه با عدالت آموزشی، فاصله داریم، خاطرنشان کرد: استعدادهای برتر مناطق محروم را در جهت رعایت عدالت، شناسایی کرده و بر روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با بیان اینکه اساسنامه سازمان دانش‌آموزی، اساسنامه جامعی است، گفت: قرآن‌کریم، بهترین و کامل‌ترین قانون است، اما هر اساسنامه، قانون و سندی از جمله سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که تنقیح آن بیش از 20 سال زمان برد اگر به درستی اجرا شود به نتیجه مطلوب می‌رسد و گرنه نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود.

وی، آموزش و پرورش را به دلیل ارتباط با نیروی انسانی، پایه رشد و ترقی هر کشوری خواند و اظهار کرد: نیروی انسانی، پایه تمام اقتدار و قدرت‌های اقتصادی، نظامی، سیاسی و فرهنگی است و هرچه کیفیت نیروی انسانی بیشتر باشد، اقتدار در زمینه‌های مذکور نیز تامین می‌شود.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر هم‌افزایی در عرصه‌های مختلف آموزش و پرورش به‌ویژه در تشکل‌های دانش‌آموزی برای تقویت دانایی و توانایی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش به دلیل اهمیت و ماهیت کاری، فرصتی برای پرداختن به مسائل حاشیه‌ای ندارد و برای ارتقای سطح دانش‌آموزان به عنوان سرمایه‌های اصلی نیروی انسانی باید تلاش کند.

انتهای پیام