صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۷۸۸۲۹
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵

نماینده ولی‌فقیه در لرستان به‌مناسبت ۲۶ مرداد سالگرد بازگشت آزادگان به میهن اسلامی پیام تبریک صادر کرد.

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌السالام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه خرم‎آباد به‌مناسبت ۲۶ مرداد، سالگرد بازگشت آزادگان به میهن اسلامی پیام تبریکی به شرح زیر صادر کرد:

«بسمه تعالی

بیست و ششم مرداد یادآور آغاز بازگشت آزادگان سرو قامت؛ یکی از خاطره‌‌انگیز‌ترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی و روز رهایی غیورمردانی است که با عزم و ایمان راسخ و وصف‌نشدنی در برابر فشارهای جسمی و روحی ایستادگی کردند و در دفاع از عزت انقلاب اسلامی از شکنجه‌های آنان هراسی به خود راه ندادند و مایه شگفت و تعجب دشمنان بعثی و مأموران صلیب سرخ گردیدند.

آزادگان با هوشمندی، درایت، صبوری و تأسی به اسرای کربلا حضرت زینب‌ کبری(س) و حضرت امام سجاد(ع) روزهای سخت اسارت را در اوج مظلومیت به فرصتی برای حماسه‌آفرینی و درس‌آموزی به آزادی‌خواهان جهان تبدیل نمودند و نماد سرافرازی، پایمردی و عزت و شرف این ملت شدند و در حقیقت فریاد مظلومیت و اقتدار ملت‌ ما را با صبر و ایستادگی خود به گوش جهانیان رساندند.

این مردان و زنان غیور که در میدان جنگ دلیرانه از کیان خود دفاع کردند و در هنگام اسارت نیز صبورانه مقاومت ورزیدند؛ پس از بازگشت به کشور، با حضور در عرصه‏‌های مختلف از ارزش‌‏ها و اهداف انقلاب اسلامی دفاع می‏‌کنند تا الگو و نمونه‌ای برای صلابت و استقامت باشند.

در اين روز، شکيبايی مادران، پدران، همسران و فرزندان اين آزادمردان به بار نشست و سال‌های نگرانی و شوق ديدار به پايان رسيد و وعده الهی تحقق يافت.

یاد و خاطره شهدای مظلوم آزاده و عالم مجاهد بزرگوار مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی اکبر ابوترابی(ره) که اردوگاه‌های اسارت را به مدرسه‌ بزرگی از تقوا و آگاهی و استقامت تبدیل کرده بود همواره در چشم ملت ایران گرامی و پایدار است.

اینجانب ضمن عرض تبریک این روز فرخنده خدمت مقام معظم رهبری همه آزادگان سرافراز و آزادگان عزیز استان لرستان، خانواده غیور محترم و بزرگوارشان از خداوند متعال سلامتی و بهروزی آنان را درخواست می‌نمایم.»

انتهای پیام