صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۷۹۵۲۷
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹

داور مسابقات قرآنی با اشاره به اینکه باید به تشویق‌ها و هدایای مسابقات قرآن توجه بیشتری شود، گفت::در تمامی برنامه‌های تلویزیونی، مسابقات صدا و سیما و رشته‌های دیگر که شاهد انواع هدایا و تشویق‌ هستیم و سوال اینجاست چرا این تشویق‌ها را برای اهالی و فعالان قرآنی نداشته باشیم هرچند فعالان این عرصه متوقع نیستند و صرفا  برای رضایت پروردگار در این رشته قدم می‌گذارند اما یکی از گام‌های موثر این است که ما ایجاد انگیزه را عملیاتی کنیم.

هاجر عزت‌پژوه، داور مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن قم، در حاشیه اختتامیه این مراسم  که شامگاه 29 مردادماه برگزار شد، در گفت‌وگو با ایکنا از قم، در خصوص سطح کیفی و کمی متسابقان این دوره از مسابقات اظهار کرد: در مسابقات این دوره نسبت به سال‌های گذشته شاهد بهبود کیفی مسابقه بودیم، خصوصا حافظان 20 جزء بسیار عالی عمل بودند و  داوران از سایر استان‌ها اذعان می‌کردند سطح بسیار بالا است؛ قاری‌ها هم در سطح بسیار خوبی بودند و در انتخاب شخص برگزیده تردید داشتیم.

وی در خصوص عدم حضور داورها در فضای مسابقه افزود: در سال‌های گذشته اینطور بود که با حضور داورها در سالن مسابقات، در متسابقین استرس دیده می‌شد و با مشورت داورها حواسشان پرت می‌شد، خبرهای به دست رسیده از متسابقین هم حاکی از همین اصل کاهش استرس است.

داور مسابقات قرآنی افزود: اگر این امکان فراهم بود تعدادی شرکت‌کننده در جلسه مسابقه حضور پیدا کنند و به تشویق بپردازند و از این فضا استفاده کنند یک حسن است و به شورآفرینی و انگیزه بیشتر مسابقات کمک می‌کرد، اما به طور کلی این جداسازی برای داورها خیلی تأثیر نداشت اما داورها نسبت به این اتفاق رضایت داشتند چرا که آرامش متسابق برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: جامعه قرآنی در استفاده از انواع روش‌های دلپذیر برای جذب مردم و تشویق متسابقین و اغناء فرهنگ مشارکت ملی در فعالیت‌های قرآنی بیشتر تلاش کنند؛ به طور مثال شایسته است متولیان توانا چون اداره اوقاف، اداره ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و.. در یک اتاق فکر از همفکری متخصصان استفاده کند؛ برای ایجاد انگیزه بیشتر متسابقین و رشد سریعتر آنان دوره‌هایی را برگزار کنند که برای سال بعد از آمادگی بیشتری برخوردار باشند و در پله قبلی نمانند.

عزت‌پژوه با اشاره به اینکه باید به تشویق‌ها و هدایای مسابقات قرآن توجه بیشتری شود، یادآور شد: در تمامی برنامه‌های تلویزیونی، مسابقات صدا و سیما و رشته‌های دیگر که شاهد انواع هدایا و تشویق‌ هستیم و سوال اینجاست چرا این تشویق‌ها را برای اهالی و فعالان قرآنی نداشته باشیم هرچند فعالان این عرصه متوقع نیستند و صرفا  برای رضایت پروردگار در این رشته قدم می‌گذارند اما یکی از گام‌های موثر این است که ما ایجاد انگیزه را عملیاتی کنیم.

انتهای پیام